Психология и отношения
643

Cum sa atingi success in viata


Multi oameni pe care ii admiram pentru realizarile lor, si la nivelul carora, poate, aspriram sa ajungem, au luptat ani in sir pentru a invinge obstacolele si temerile, au invatat din esecuri repetate si s-au ridicat deasupra prejudecatilor si neincrederii oamenilor in implinirea visului lor.
Statistic, s-a observat ca persoanele de succes sunt maestrii in utilizarea timpului, cea mai pretioasa resursa de care dispunem.
Poate esti sarac si crezi ca nu ai nici o sansa sa devii celebru, sa te realizezi… nu te descuraja, pentru ca multi dintre tinerii ca tine au dovedit mai multa ambitie si perseverenta in realizarea visului decat cei care s-au bizuit pe bogatiile si «relatiile» lor. Numeroase exemple ne arata asta.
Crezi ca sanatatea si frumusetea sunt atuuri ale succesului? De asemenea numeroase exemple demonstreaza contrariul. Albert Einstein nu a vorbit pana la varsta de patru ani si nu a citit pana la sapte ani. Profesorii spuneau despre el ca este incet la minte, nesociabil si pierdut in lumea lui.

Ca sa fii un om de succes tine cont de cateva sfaturi:
Психология и отношения
393

Depresia

Potrivit unui studiu recent, unul din cinci oamnei sufera de depresie si, fara indoiala, in ultimii doi ani, motivul principal pentru care oamenii ajung sa isi piarda perspectiva asupra vietii il constituie criza economica. Dar cauze pentru a cadea in depresie pot fi multe si diferite.
Depresia ca regula se manifesta printr-o tristete persistenta, pesimism, sentimente de anxietate si de deznadejde, o lipsa a constiintei de sine, a sentimentului propriei valori, frica de esec, complexul de inferioritate, sentimenul vinovatiei, lipsa dorintei de viata. Persoanele depresive isi interiorizeaza sentimentele negative in loc sa se descarce de ele.
Здоровье и красота
454

Cum sa-ti ingrijesti pielea in jurul ochilor

cum sa-ti ingrijesti pielea in jurul ochilor
Din pacate pielea sub ochi este foarte sensibila, si nu poti aplica orice crema sau mascuta. Regulile de aplicare sub ochi a produselor cosmetic difera de cele pentru fata. De exemplu: masca, nu trebuie sa se aplice direct pe piele, este mai bine sa o punem pe un tifon. Pentru inlaturarea mascutei se foloseste apa calda sau rece, dar cel mai bine este sa ne folosim de infuzii de plante medicinale. Dupa ce ati folosit infuzia este recomandad sa nu steargeti fata, doar sa o zvintati usurel cu un prosop. Timpul de aplicare este la fel ca toate celelalte masti, in mediu douazeci de minute.

Здоровье и красота
390

Cremele antirid, un mit creat de strategiile de marketing

Frica de imbatranire a devenit o adevarata obsesie a lumii moderne. Unde si nu te intorci toti vorbesc acest subiect. Ultima fixatie a sexului slab o reprezinta gerontofobia, teama de imbatranire si aversiunea fata de riduri.
Aceasta noua fobie determina, pana si in randul femeilor de 25 de ani teama de ridurile dermocontractante. Piata, insa, este suprasaturata de produse antibatranete pentru toate buzunarele. Asa ca fobiile pot fi usor combatute cu strategii de promovare bine gandite si inteligent tintite.
Insa sunt ele oare asa de efective precum ne vorbesc fietele frumoase de pe panourile de reclama? Oamenii de stiinta sustin ca banii cheltuiti pe astfel de produse sunt irositi in zadar. Ei mai spun ca ridurile, parul alb, slabirea memoriei si a vederii sunt procese ireversibile care nu pot fi combatute cu produse care mai mult amagesc populatia.
Industria cremelor antirid este una dintre cele mai profitabile, campaniile de marketing fiind extrem de agresive si foarte vizibile in media. Se estimeaza ca, in aceasta ramura a industriei internationale, se invart anual peste 26 miliarde de dolari.
Exigenta societatii fata de varstele inaintate adanceste si mai mult teama de batranete. Teama de bisturiul interventiilor chirurgicale estetice a dus, in mare masura, la explozia acestei industii «antibatranete». Mitul «tineretii absolute» este miza marilor companii producatoare de creme de infrumusetare.
Si daca meditam putin, intelegem ca propriile noastre fobii sunt teme de afaceri profitabile, insa profitul nu e al nostru. Noi raminem doar cu visul spulberat de a capata intinerire.
Разное
449

Apple a lansat prima reclamă TV la iPhone 4S

iPhone 4S nu i-a impresionat pe fanii Apple care aşteptau un telefon mobil cu un alt design şi mult mai performant. Majoritatea şi-au schimbat însă părerea odată ce au descoperit asistentul personal Siri.

Prima reclamă TV Apple la iPhone 4S este creată pentru a scoate în evidenţă această funcţie. În clip se pot observa oameni care vorbesc cu Siri, cerând instrucţiuni, sau punând diverse întrebări.

Образование и культура
399

O mie nouă sute optzeci şi patru de George Orwell

«12 mai 1984, sau cel putin asa cred...»- iată primele cuvinte pe care Winston Smith le scria în jurnalul său. Winston este un cetăţean oarecare al Oceaniei, una dintre cele trei puteri care se luptă perpetuu într-un război fără cauză: Oceania Eurasia şi Estasia. Războiul este alimentat artificial pentru a menţine vie frica oamenilor, pentru a le concentra ura către un inamic definit şi în definitiv pentru a îi controla. Trecutul este mistificat (oricând se poate rectifica o greşeală: dacă pâna ieri ne luptam cu Estasia, astăzi ne luptăm cu Eurasia- ea este duşmanul nostru dintotdeauna şi automat adevărul acesta atât de «evident» este unul general valabil pentru oricine), limbajul este şi el ajustat şi acordat cu noile valori ale societăţii, Ministerul Păcii se ocupă cu problemele de război, ministerul Adevărului cu modificarea trecutului, iar Ministerul Dragostei cu anihilarea celor care nu vor să se conformeze şi au inconştienţa de a gândi singuri şi de a îşi păstra memoria individuală — cu alte cuvinte comit crimă de gândire. Toate acestea sunt realităţile utopiei lui George Orwell 1984 — o sumbră viziune a autorului englez asupra viitorului pe care îl întrevedea în 1948 când a scris romanul; practic un cumul a toate resorturile şi mecanismele unei societăţi de tip totalitar hiperbolizate şi potenţate artistic, între copertele unei cărţi care va face istorie.
Образование и культура
611

Cum se face o recenzie literară?

Ca si recenzent, trebuie sa imprimati prezentarii dvs. parerea critica si analitica dar si impresia personala pe care v-a lasat-o o carte. Persoanele care scriu recenzii ar trebui sa raspunda la doua intrebari: CE? si DE CE? Astfel, in scrierea unui text de acest gen, combinati abilitatea de a scrie despre ce ati citit, analiza scopului atins sau neatins de catre autor si exprimarea propriilor pareri.

In timp ce cititi un roman, puneti-va urmatoarele intrebari:

1. Care este punctul de vedere/scopul autorului?
Punctul de vedere si scopul pot fi mai degraba sugerate decat exprimate clar. De cele mai multe ori puteti gasi aceasta informatie in prefata sau introducere.

2. Care sunt motivele principale ale autorului?
Si aceste raspunsuri le gasiti tot in introducere.

3. In ce fel se leaga cartea de alte carti cu acelasi subiect?
Subiectul cartii este unul inedit, nemaiintalnit pana la ea? Daca nu e inedit, adauga informatii noi?

Desi, in general, recenziile inseamna inserarea impresiilor personale, exista unele aspecte pe care, de obicei, unii le iau drept instructiuni in scrierea textelor.
Здоровье и красота
475

Ceaiul verde la microscop

Cercetarile medicale asupra ceaiului verde sunt nenumarate: mai multe sute de lucrari au fost publicate in acesti ani. Spre exemplu teina a fost descoperita in 1827 de Oudry, sapte ani dupa cofeina. Acesta inseamna ca deja doua secole oamenii de stiinta cerceteaza compozitia ceaiului verde. Temeiurile eficacitatii ceaiului nu se datoresc numai plantei propriu zise, ci si procesului sau de transformare. Iata citeva din substante ce intra in componenta ceaiului verde:
Здоровье и красота
439

Ceaiul verde

Ceaiul verde este bautura cea mai consumata din lume. Spre exemplu in Occident se bea mai degraba ceai negru, natural sau parfumat. Iar la britanici este un adevarat mod de viata. In alte tari, cei ce se tem de puterea cafelei se indreapta spre aceasta bautura mai usoara, mai putin excitanta, avind reputatia ca lipezeste mintea. De ceva ani, un ceai necunoscut pina in prezent vine in forta, precedat de o reputatie extraordinara: ceaiul verde.
Ceaiul verde este planta proaspata sau uscata fara nici un fel de fermentatie, spre deosebire de ceaiul classic care este fermentat si chiar afumat. Verde ca natura, verde cum ar trebui sa fie orice planta devarata, acest ceai “spala”, dind o mai mare zveltete. Nenumarate studii stiintifice confirma ca ceaiul verde “topeste grasimile”. Mai mult decit atit, el ne permite sa luptam impotriva colesterolului, a bolilor cardiovasculare, a infectilor urinare si chiar a cancerului. Asa ca daca am bea citeva cesti de ceai verde, am putea trece peste probleme de sanatate. Numai ca trebuie sa o cunoastem ceaiul verde are un gust mai aparte, si adesea multi se refuza de el din aceasta cauza.