Спорт и туризм
133

Antrenamentele pe timp de canicula, un pericol pentru sanatate


Vara, antrenamentele intense pot duce la o alterare rapida a starii de sanatate, pentru ca, dupa un efort intens, o persoana poate avea aceleasi simptome ca la insolatie. Atentie, deci, la felul in care va programati exercitiile fizice in zilele caniculare.

Rezistenta la caldura depinde foarte mult de starea noastra de sanatate si de capacitatea de efort. Transpiratia este, in realitate, un mecanism de aparare a organismului in fata temperaturilor foarte mari, tendinta corpului nostru fiind de a scadea forta musculara si viteza de contractie a muschilor pentru a limita producerea suplimentara de caldura. Aceasta reactie involuntara a creierului face parte din sistemul propriu de aparare, de aceea, la inceputul antrenamentelor, este bine sa realizam exercitii usoare, de adaptare.

Chirurgul ortoped Vlad Predescu, specializat in medicina sportiva, ne-a declarat ca cele mai recente studii confirma faptul ca cele 5ºC peste nivelul de confort al fiecarui sportiv scad performanta sportiva cu pana la 3%, o valoare importanta in conditiile in care multe competitii importante se desfasoara in perioade de canicula.

Pentru a ne putea adapta la noile conditii ambientale, mai exact cele legate de caldura puternica si, eventual, umiditate mare, corpul uman are nevoie de cel putin zece zile de antrenamente sustinute pentru a putea creste capacitatea de transpiratie. Apa evaporata preia din temperatura corpului si, astfel, acesta se raceste.

Din acest motiv, hidratarea este extrem de importanta in zilele caniculare. Cu cat corpul nostru inmagazineaza mai multa apa, cu atat poate fi eliminata mai repede caldura produsa de activitatea fizica intensa din zilele de vara. Nu consumati apa la temperaturi joase, sub 10ºC, intrucat aceasta poate avea efecte secundare neplacute, de la vasoconstrictie periferica pana la stres digestiv.

Atentie foarte mare la baturile energizante: cafeina din continutul acestor bauturi, chiar daca ofera un imbold puternic pe moment, este diuretica si forteaza organismul sa piarda si mai multe lichide. Bauturile hipotonice sunt recomandate pentru antrenamentele uzuale, care nu dureaza mai mult de 60 de minute. Daca vorbim de antrenamente ceva mai intense, atunci lichidele hidratante trebuie sa contina, obligatoriu, minerale si carbohidrati.

Sportivii de performanta apeleaza la mici trucuri inainte de intrecerile oficiale, pentru a-si putea raci temperatura organismului, avand, astfel, un randament mult mai bun. Relaxarea in camere racite cu aer conditionat, bai in apa cu gheata sau stropirea cu apa foarte rece sunt cateva dintre metodele folosite de acestia.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.