Спорт и туризм
191

Mișcare și la vârsta a treia


Activitatea fizică, practicată chiar și la vârste înaintate, ajută la menținerea sănătății, conferă energie și o stare de bine care previn avansarea unor boli sau apariția altora din cauza sedentarismului.

Cele mai multe persoane cu vârste de peste 65 de ani petrec o mare parte din zi stând în șezut sau la orizontală. Prețul plătit pentru lipsa de mișcare este destul de mare, având în vedere că aceasta crește riscul de obezitate, diabet și boli cardiovasculare. În plus, cu timpul, multe dintre activitățile care le făceau plăcere devin tot mai greu de realizat. Durerile apărute la încheieturi și vulnerabilitatea la căzături îi fac pe mulți să rărească ieșirile. Dacă te afli la vârsta a treia, nu ezita să continui să faci mișcare, plimbări scurte și frecvente, să te joci cu nepoții, să ieși la cumpărături sau să-ți vizitezi prietenii.

Ai grijă să nu te suprasoliciți!

Orice tip de mișcare moderată, care nu obosește peste măsură corpul, mai ales dacă n-a fost obișnuit cu efortul fizic susținut, este benefică pentru vârstnici. Îți poți da seama că nu te suprasoliciți dacă în timpul activității poți vorbi, dar nu și fredona versurile unei melodii. Gimnastica zilnică, timp de 10-15 minute, după trezire, se numără printre activitățile simple pe care le poți face pentru a rămâne în formă. La fel de mult te ajută alergarea ușoară timp de o oră pe săptămână ori mersul pe bicicletă, care-ți tonifică musculatura și te face să slăbești mai ușor ori să te menții la o greutate ideală.


Reține!

Aproximativ 30 de minute de mișcare zilnică pot preveni boli grave, ca atacul de cord, diabetul zaharat de tip 2, cancer, depresie, demență.

Ce activități sunt bune pentru mușchi

Întărirea musculaturii este necesară chiar și la vârste înaintate, pentru a face față treburilor casnice de zi cu zi, contra obezității, spre a avea oase puternice și a păstra tensiunea arterială în parametri normali. Mișcările repetitive fortifică mușchii și-ți conferă flexibilitate. Grădinăritul, mersul la cumpărături pe jos, exercițiile care implică ridicarea de gantere nu prea grele, de 1-2 kilograme, sunt câteva exemple de activități benefice pentru musculatură.


Dansul alungă depresia

Dacă-ți par anoste exercițiile fizice, ai putea încerca să dansezi. Sunt o opțiune bună tangoul argentinian sau dansurile de societate la un club de dans sportiv. Este un gen de activitate care alungă depresia, starea de anxietate, schimbările de dispoziție, insomnia. Salsa este un tip de dans care-ți va întări musculatura și-ți va asigura echilibrul. În general, orice formă de dans scade riscul de hipertensiune, osteoporoză, diabet.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.