Спорт и туризм
367

Mișcarea de dimineață


Scuza pe care o folosești frecvent este că nu ai timp pentru mișcare? Trebuie să-ți cauți alta, pentru că timp este.

Știm că timpul este prețios pentru toată lumea și că a găsi o oră liberă pe care să o „sacrifici“ pentru mișcare nu este întotdeauna cea mai atrăgătoare variantă. Este destul de greu să găsești timp pentru întreaga rutină zilnică de îngrijire despre care am mai scris, acum trebuie să faci rost de extra-timp și pentru activitatea fizică?

Dacă ți-aș zice că șapte minute (doar atât!) sunt suficiente pentru a beneficia de avantajele mișcării, ai fi dispusă să incluzi și acest hobby în programul tău? Și nici măcar nu trebuie să ieși din casă. Doar să te trezești puțin mai devreme.


Mai bine la prima oră

Începe ziua cu mișcare și vei avea energie întreaga zi! Făcând exerciții fizice dimineața, pe stomacul gol, vei arde mai repede grăsimile, spun specialiștii în fitness, pentru că mișcarea stimulează metabolismul.

În plus, vei fi eficientă în toate activitățile pe care le ai de îndeplinit de-a lungul zilei și vei avea și un tonus bun – mișcarea accelerează secreția hormonilor fericirii: endorfina și serotonina.

Mișcarea te ajută și la controlul poftei de mâncare și la o mai bună calitate a somnului, așa că ai argumente suficiente pentru a transforma câteva minute pe zi în mișcare.

Norocosul număr 7

În timp ce recomandările de până acum sugerau că am avea nevoie de 150 de minute de mișcare pe săptămână, de fapt, mulți dintre noi ating „performanța“ unei jumătăți de ore de mișcare pe lună. Există însă și vești bune! Cercetări recente arată că dacă reușim să ne mobilizăm și doar șapte minute pe zi, reușim să ne îmbunătățim calitatea vieții.


Ai auzit de HIIT?

Ori de câte ori avem ocazia, scriem despre HIIT (High-Intensity Interval Training), o activitate fizică de scurtă durată și de intensitate mare.

Dimineața este cel mai bun moment pentru a practica astfel de exerciții rapide care îți pun organismul în mișcare, însă, cel puțin la început, până deprinzi mișcările corecte, îți recomand să mergi la o sală unde se practică acest tip de antrenament. Cu cât sunt mai intense exercițiile, cu atât vei arde grăsimile mai repede.


Profită de orice clipă

Dimineața și seara, în fața oglinzii, ne periem cuminți dinții circa două minute, timp suficient pentru a strecura (în situațiile de urgență, când chiar nu ai timp de mișcare) câteva genuflexiuni.

Pentru a le organiza eficient, împarte-le în trei runde de exerciții a câte 30 de secunde, cu pauze de câte 10 secunde între ele.


Puțină intimitate

Te-ai gândit până acum că baia ar putea fi un loc potrivit pentru câteva exerciții efectuate la prima oră? Sunt mame care spun că baia este singurul loc în care pot fi cu ele însele pentru câteva minute, așa că profită de intimitate și treci la treabă. Încearcă următoarele exerciții:

✱ 10 flotări la bancă, pe marginea căzii

✱ 10 flotări la perete sau cu mâinile pe marginea căzii

✱ 10 sărituri cu picioarele depărtate

Repetă exercițiile de trei ori

Cafea cu sărituri

Până la prima cafea, parcă nu ești om. Dacă o pregătești acasă, profită de timpul de fierbere al apei și, dacă ai spațiu de desfășurare, sari coarda. Da, ai citit bine: sari coarda! Nu este un joc al copiilor, ci un bun exercițiu pentru a lucra musculatura fesierilor, umerii, picioarele și brațele, prin urmare este mult mai eficient decât a aștepta o cafea la coadă.


Mișcare în familie

Copiii au prea multă energie dimineața, iar tu n-ai mai dansat de mult timp? Ce zici dacă începeți cu toții ziua în pași de dans, în timp ce așteptați să se încălzească laptele sau apa pentru ceai? Cei mici se vor distra grozav alături de voi, iar voi veți avea parte de o revigorare a corpului și a stării de spirit.

Când ești la volan

Când sunt în mașină, la semafor, sau atunci când așteaptă pe cineva (tot în mașină), unele dintre noi preferă să-și retușeze machiajul, iar altele să asculte muzică. Însă câte dintre noi ne-am gândi că acesta este un bun prilej pentru a ne pune mușchii în mișcare?

✱ CU SPATELE DREPT Lucrează mușchii spatelui superior: pune-ți mâinile pe volan în dreptul orelor 9 și 3 și flexează brațele înainte și înapoi. Încearcă să faci cel puțin 50 de exerciții legate, având grijă să respiri pe nas și să expiri pe gură.

✱ LA NIVELUL URMĂTOR Schimbă poziția mâinilor, plasându-le în partea de sus a volanului, apoi în partea de jos. Efectuezi aceleași mișcări, însă lucrezi alți mușchi.

✱ ÎN FORMĂ Încordează-ți mușchii picioarelor și fesierii, apoi eliberează. Repetă aceste mișcări de circa 50 de ori.

Treaptă cu treaptă

Cercetătorii de la Universitatea din Roehampton au ajuns la concluzia că urcatul scărilor, treaptă cu treaptă, de cinci ori pe săptămână, ajută la arderea a 302 calorii. Prin urmare, de câte ori ai ocazia, renunță la lift în favoarea mișcării.


Mișcare în secret

Poți face exerciții chiar și atunci când nu există cel mai bun cadru pentru o astfel de activitate. Spre exemplu, data viitoare când aștepți copiii să iasă de la școală sau poate când aștepți să iasă hârtiile de la imprimantă, încordează-ți abdomenul, inspirând și expirând adânc.

Amintește-ți să faci acest exercițiu ori de câte ori ai ocazia și-i vei simți beneficiile.

via | http://www.avantaje.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.