Психология и отношения
72

Оbiceiuri zilnice care îţi vor îmbunătăţi viaţa


Chris Dessi, expert în personal branding, speaker motivaţional şi antreprenor, semnează un material pe site-ul Motto Time în care enumeră, folosindu-se de propria experienţă, câteva obiceiuri care, susţine expertul, vă va îmbunătăţi în mod substanţial viaţa.

1. Nu trebuie să te stresezi în legătură cu felul în care vei face un anume lucru. „Acum patru ani când mi-am deschis agenţia Silverblack Social, eram obsedat şi mă gândeam non-stop cum o să fac lucrurile să meargă. Ştiam că vreau să creez o agenţie digitală care să aibă legătură cu social media, însă u aveam nicio idee cum să fac acest lucru. Până la urmă am început pur şi simplu. Acum elimin întotdeauna «cum» din majoritatea problemelor de la agenţie. Am reuşit să creez o agenţie de succes, care continuă să crească şi să exceleze, să câştige premii şi să lucreze cu cei mai căutaţi clienţi. Dacă eşti obsedat de ideea de «cum» o să realizezi un anumit lucru, nu faci decât să te panichezi. Ar trebui să te concentrezi pe «de ce?» şi să uiţi de «cum»“, explică Dessi.

2. Investeşte în haine care ţi se potrivesc. „Toate cămăşile şi costumele mele sunt făcute la comandă. Acest lucru nu este atât de extravagant pe cât sună. Poţi să îţi faci haine la comandă cam cu aceiaşi bani cu care îţi cumperi haine din magazin. Trebuie doar să ai răbdare ca hainele să fie gata după ce ţi-ai luat măsurile. Când ai haine care ţi se potrivesc cum trebuie, te simţi mai bine. Atunci când te simţi bine, lucrezi mult mai bine. Astfel, vei elimina stresul de dimineaţă, când trebuie să îţi alegi cămaşa“, mai spune Dessi.


3. Meditează. Meditaţia poate reduce stresul, te face să te concentrezi mai bine şi, de asemenea, te face să fii mai fericit. Nu trebuie să îţi vinzi toate lucrurile de valoare şi să te muţi într-o peşteră ca să poţi medita. Poţi face acest lucru oricum, oricând. De exemplu, când te duci astăzi să te speli pe mâini, nu te grăbi şi gândeşte-te cu adevărat la cum te speli pe mâini. Simte senzaţia apei şi miroase aroma săpunului. Bucură-te de acest lucru, meditezi! Realizează că gândurile şi sentimentele nu te definesc. Atunci când conştientizezi că ai un gând, te poţi separa de el.

4. Citeşte mai mult. Cititul te poate ajuta să îţi rezolvi mai bine problemele, îţi îmbunătăţeşte vocabularul şi te ajută să gândeşti diferit. Dacă chiar nu ai timp să citeşti poţi asculta audiobooks sau discursuri de la conferinţele TED — acestea te vor face să îţi provoci şi să îţi stimulezi creierul.


5. Închide aparatele electronice pentru câteva momente. „Mă îngrijorează efectele pe care aparatele electronice le pot avea asupra copiilor mei. Cea mai bună modalitate prin care am reuşit să înlătur această grijă a fost aceea de a deconecta toate aparatele în momentul în care copiii se joacă. Asta înseamnă să îmi las şi Iphone-ul în altă cameră. Fetele mele au 8 şi 5 ani. Cea mică a decis să vină cu mine să jucăm golf şi i-a plăcut la nebunie. Am simţit nevoia, din reflex, să îmi caut telefonul pentru a face poze. În schimb, m-am bucurat de moment. Mai târziu în acea zi, am avut o petrecere împreună cu fiica mea de 8 ani în care am dansat şi am cântat melodii de la Beatles. Nu am avut nevoie de niciun fel de device-uri şi m-am simţit minunat“, povesteşte Dessi.

6. Trezeşte-te devreme. Beneficiile trezitului de dimineaţă sunt nenumărate: te ajută să ai control asupra zilei respective, să fii mai productiv, gândeşti cel mai bine în prima parte a zilei. Nu trebuie să îţi placă, dar trebuie să fii conştient de lucrurile bune care vin odată cu acest obicei.

7. Scrie Poate să îţi fie foarte benefic dacă îţi împărtăşeşti gândurile. Poţi să începi să îţi faci propriul blog sau să îţi faci cont pe LinkedIn. „Atunci când am făcut prima postare pe blog, am câştigat 260.000 de dolari. De asemenea, am folosit scrisul pentru a atrage noi clienţi şi noi job-uri. Scrie în fiecare zi şi împărtăşeşte cu ceilalţi. Însă, dacă nu vrei să împarţi cu ceilalţi, poţi să ţii un jurnal. Eu am început să scriu un jurnal când aveam 19 ani şi călătoream prin Europa. Acum, citesc din el fiicelor mele înainte de culcare“, spune Dessi.

8. Cumpără-ţi un birou înalt. Cu toţii am citit ştiri despre cât de mult rău ne poate face statul jos întreaga zi: este mai rău decât fumatul. Un birou înalt este o alternativă sănătoasă. Soluţia ar fi să nu stai nemişcat toată ziua, schimbă-ţi poziţiile şi ai în vedere că unele sarcini se pot realiza mai uşor atunci când stai jos.

9. Permite-ţi să fii vulnerabil. „Mă pricep extrem de bine să împart lucruri cu cei din jur. Acest lucru nu este apreciat de toată lumea, dar prefer să nu mă asociez cu persoanele de genul şi nu o să mă schimb doar pentru că unii nu sunt de acord cu acest lucru. Eu scriu pe blogul meu despre orice, de la familia mea până la prietena mea care a fost omorâtă. În viaţă, vulnerabilitatea ajută la crearea încrederii. Te provoc să fii tu, fără alte filtre“, sfătuieşte antreprenorul.


10. BONUS: Trăieşte într-un alt oraş, măcar o dată în viaţă. „Când aveam 20 de ani, am studiat în Leuven, Belgia şi am călătorit în 14 ţări. Călătoritul m-a ajutat extrem de mult. Astfel am devenit capabil să mă orientez într-un aeroport sau într-o gară şi, de asemenea, am încercat diferite mâncăruri şi am învăţat despre diferite religii. Respectul faţă de alte culturi şi conştientizarea acestora te va ajuta în moduri la care nici nu te gândeşti. De asemenea, te va ajuta să îţi lărgeşti cercul social. Când aveam 26 de ani, s-a ivit o oportunitate să mă mut şi să lucrez în Londra şi astfel am reuşit să îmi îmbunătăţesc cariera şi să câştig mai mulţi bani“, scrie Dessi.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.