Психология и отношения
225

Reteta bunastarii, demonstrata stiintific


Oamenii sacrifica, deseori, fericirea si distractia in drumul spre atingerea succesului, este de parere doctorul Emma Seppälä, autoarea cartii „Happiness Track” (n.r. – Pe urmele fericirii). „Când sacrifica fericirea, sacrificam, insa, si productivitatea”, a mai spus experta. Iata care sunt, potrivit stiintei, pasii pe care trebuie sa ii facem spre fericire:

1. Optimismul

Mai multe studii au dovedit ca optimistii sunt persoane mai fericite, care trec mai usor peste greutatile vietii. Sunt, de asemenea, si mai sanatosi. Antreneaza-ti optimismul prin pastrarea unui jurnal in care sa notezi toate lucrurile pentru care esti recunoscator, incearca sa ai gânduri pozitive si relatii sanatoase.

2. Foloseste-te de punctele tale forte

Ai vreun talent care pare sa se iroseasca? Fa in asa fel incât sa il folosesti. Un studiu publicat in cartea „The Happiness Advantage” a descoperit ca angajatii incurajati sa ia in primire anumite responsabilitati care implica apliacrea talentelor lor in fiecare saptamâna sunt mai fericiti si mai putini deprimati decât cei care intra in rutina.

3. Traieste clipa

„Cercetarile au aratat ca oamenii fericiti sunt mai implicati in activitati cu oamenii din jurul lor”, spune terapeutul Anita Marchesani. „Distragerile, precum telefoanele si retelele sociale, ii baga pe oameni intr-o stare semi-hipnotica si ii indeparteaza de fericire”, a mai spus experta.

4. Cumpara experiente, nu lucruri materiale

Nu poti alege intr-o excursie cu prietenii si haine noi? Mai bine ai alege excursia. Cercetarile arata ca oamenii care cheltuie bani pe experiente sunt mult mai fericiti decât cei care aleg lucrurile materiale.

5. Ofera-te voluntar

Prin voluntariat nu ii ajuti doar pe ceilalti, te ajuti si pe tine. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Exeter, Marea Britanie, oamenii care practica voluntariat au parte de mai putine stari depresive si au o stare generala mai buna.

6. Adopta o alimentatie corecta

O dieta sanatoasa nu iti influenteaza numai infatisarea si sanatatea fizica, ci si bunastarea psihica. Un studiu publicat in Jurnalul de Medicina a demonstrat ca o alimentatie mediteraneana, bazata pe legume, nuci, peste, fasole si ulei de masline este asociata cu un risc mai scazut de depresie.

7. Fa sport

Nu doar alimentatia sanatoasa, ci si ativitatea fizica au un cuvânt de spus in ceea ce priveste fericirea. Exercitiile regulate scad riscul depresiei si imbunatatesc dispozitia, potrivit unui studiu publicat in revista Public Health Nutrition.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.