Психология и отношения
876

Sfaturi pentru un somn sănătos


Privarea de somn, chiar şi pentru o noapte, face ca funcţionarea normală a creierului să devină instabilă ca urmare a lipsei orelor de odihnă suntem predispuşi la bruşte momente de colaps. Nivelul atenţiei scade brusc, ca şi capacitatea de procesare a informaţiilor. Pentru a ne păstra în formă este necesar să ne odihnim circa şapte-opt ore pe noapte. În caz contrar, creierul nostru oboseşte şi astfel apar momentele de insuficiență a activităţii cerebrale. Cercetătorii științifici au arătat că animalele lipsite de somn mor în două- trei săptămîni, aproape tot atît cît ar rezista lipsite de hrană.



Deficitul de somn îți afectează coordonarea, judecata și sistemul imunitar, așa că, pentru o viață sănătoasă, pune somnul pe primul loc și formează-ți bunul obicei de a te culca aproximativ la ceeași oră în fiecare seară. Dacă n-ai rezolvat un anumit lucru pînă la ora de culcare, lasă-l pur și simplu pe mine.
Care sunt condițiile necesare unui spațiu optim pentru somn?
— Temperature camerii trebuie să fie setată 18-20 grade;
— Camera trebuie să fie aerisită cu minim 15 minute înainte de a merge la culcare;
— Evită cafeina după înserare, deoarece are efecte stimulatoare bine-cunoscute și consumul ei înainte de culcare va afecta calitatea somnului. Nu uita cași în ciocolată exista cafeină;


— Utilizează plante. S-a arătat că unele plante ca valeriana, mușețelul, hameiul, florile de tei au proprietăți sedative și sunt adesea consummate sub forma de ceaiuri sau folosite în pernele de plante pentru un somn mai bun;
— Triptofanul, este unul dintre cei opt aminoacizi esențiali obținuți din alimente cu protein, ca laptele și carnea. El marește somnolența și stimulează creerul să producă hormone care induc somnul;
— Carbohidrați pentru somn mai bun. Glucoza asigură combustibil pentru creer, care este la fel de important cînd dormi ca și cind atunci cind esti treaz. Un somn lung și sănătos este ajutat sera de consumul de alimente bogate în carbohidrați, mai ales dintre cele care își eliberează lent conținutul de zahar. Cereal, fructe uscate.
— Folosește lingeria de pat din bumbac de calitate înaltă. Cerșafurile din bumbac de calitate absorb cu 18% mai multă umiditate decît alte tipuri de așternuturi. În felul aceste, pielea îți va rămîne sănătoasă și uscată, nu vei transpira si respectiv va fi sporit confortul în timpul somnului.
— O baie caldă înainte de culcare la fel te poate ajuta să dormi mai bine., facîndu-te să te relaxezi. Iar dacă vei mai adăuga și cîteva picături de ulei de levănțică și mai mult va spori efectul de calmare.

Practic nu este un om să nu se fi ciocnit la un moment dat cu problema insomniei. Cel mai neplacut este că te trezești dimineața mai oboist decît cînd te-ai sulcat seara. Însă nu înseamnă că trebuie să ne grăbim să luăm somnifere pentru a dormi, sper că aceste sfaturi vă vor prinde bine.


Somn dulce!

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.