Психология и отношения
512

Mici trucuri care te fac să te simţi bine zilnic


Fie că ai nevoie de un somn mai bun, că vrei să mai pierzi din kilogramele în plus sau că îţi doreşti o stare generală mai bună de sănătate, există numeroase trucuri pe care medicii, nutriţioniştii şi cercetătorii le recomandă pentru schimbarea în bine a stilului de viaţă.

1. Adoptă obiceiuri sănătoase pentru un somn mai bun. Mergi la culcare la aceeaşi oră în fiecare zi. Dacă nu poţi să adormi în 20 de minute, trezeşte-te şi întoarce-te la somn doar când te simţi obosit. Asigură-te că dormitorul tău este întunecat şi liniştit. În plus, uită de mitul cu număratul oilor: în cadrul unui studiu de la Universitatea Oxford, 50 de insomniaci au fost rugaţi fie să-şi imagineze o scenă liniştită în timp ce încercau să adoarmă, fie să numere oi. Rezultatul: cei din urmă au avut nevoie de 20 de minute în plus ca să adoarmă.

2. Evită dietele extreme în cazul în care vrei să pierzi din greutate. Motivul pentru care opt din zece diete dau greş este că sunt prea stricte. Mai multe studii din Statele Unite sugerează un plan de cinci puncte:

mănâncă micul dejun în fiecare zi;

consumă mâncăruri diverse;

limitează doza zilnică de grăsimi saturate, colesterol şi sare;

redu consumul de zahăr: alege fructe întregi în locul sucurilor, evită băuturile dulci carbogazoase şi alcoolul;

ai grijă să serveşti mâncarea în porţii mai mici.

3. Ai grijă de corpul tău şi alege alimente care să-ţi îmbunătăţească starea generală de sănătate. Spanacul, de exemplu, nu ar trebui să lipsească din frigiderul tău. Conţine luteină, care nu numai că ajută la menţinerea vederii bune, dar oferă şi protecţie împotriva afecţiunilor oculare. Broccoli şi varza de Bruxelles ajută la protejarea împotriva cancerului. Fructele de pădure sunt cunoscute ca fiind agenţi antioxidanţi, cele mai bune fiind afinele, coacăzele şi căpşunile. Morcovii sunt de asemenea o legumă-vedetă a unei diete sănătoase: sursă bogată de beta-caroten şi alfa-caroten, ajută la prevenirea degradării celulare şi la buna funcţionare a sistemului imunitar. Conţine şi vitamina A, vitală pentru creştere, ochi sănătoşi, oase şi piele.

4. Ascultă mai multă muzică. Poate fi la fel de eficientă ca medicamentele în ceea ce priveşte scăderea presiunii sangvine. Cercetări de la Universitatea Harvard arată că, atunci când li se pune muzică, pacienţii care se operează pentru bypass au nevoie de mai puţine medicamente. Muzica ajută şi la o mai bună şi profundă respiraţie, aducând un efect calmant.

5. Antrenează-te mai mult şi constant. Exerciţiile făcute zilnic duc la creşterea nivelului de colesterol bun, scad presiunea arterială, echilibrează nivelul de zahăr în sânge la valori sănătoase, îmbunătăţesc sistemul imunitar şi lucrează împotriva cancerului şi a bolilor de inimă. În plus, ameliorează şi probleme cu somnul. Cercetătorii de la Universitatea Stanford au descoperit că adulţii care au participat la 16 săptămâni de exerciţii de aerobic de intensitate moderată au avut cu mult mai puţine probleme de somn. Cel mai bun moment pentru exerciţiile fizice este cu cinci sau şase ore înainte de ora de culcare şi ar trebui să fie destul de intens şi solicitant.

6. Încearcă meditaţia. Studii efectuate la Universitatea din Michigan au descoperit că două sesiuni de meditaţie transcedentală pe zi te ajută să fii mai calm, să te simţi mai fericit şi să te înţelegi mai bine cu cei din jurul tău.

7. Mănâncă ciocolată. Oamenii care mănâncă ciocolată trăiesc mai mult decât cei care nu mănâncă dulciuri în mod regulat sau deloc, potrivit cercetătorilor de la Universitatea Harvard. Aceasta ar putea fi pentru că ciocolata conţine fenoli, care pot oferi protecţie împotriva bolilor cardiace şi a cancerului.

8. Ocupă-te de un hobby. Persoanele care un hobby sunt mai relaxate şi mai puţin iritabile. Se presupune că o pasiune la care lucrezi în mod constant şi susţinut te ajută să evadezi de presiunile şi obligaţiile din viaţa cotidiană.

9. Bea multă apă. Hidratarea are un mare impact asupra nivelurilor de energie. Cercetările arată că ignorarea semnalelor de sete poate duce la o performanţă fizică defectuoasă, o mai mare nevoie de efort pentru muncă fizică şi dificultate în concentrare.

10. Mănâncă în oraş. Oamenii care mănâncă la restaurant sunt mai puţin stresaţi şi deprimaţi. Un studiu din Germania a arătat că cina servită în oraş acţionează ca un act de încheiere a evenimentelor stresante ale zilei.

via | http://www.mediafax.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.