Психология и отношения
417

Imaginea profesională și reputația

      Prima impresie pe care o creăm are o directă influență asupra nivelului de credibilitate profesională pe care interlocutorii ne-o atribuie. Cu cât acest nivel de credibilitate este mai ridicat, cu atât crește și autoritatea mesajului pe care dorim să-l transmitem.
       Și trebuie retinut că mesajul nu este unul personal, nu reprezintă valorile personale, ci este unul profesional care transmite valorile companiei pentru care lucrăm și care ne-a investit cu încrederea că suntem buni reprezentanți în fața clienților și a potențialilor parteneri.
     

      O carieră de succes se construiește pas cu pas, cu multă răbdare și deschidere, dar mai ales cu recomandări bune. Iar recomandările bune vin atunci când o primă impresie pozitivă se transformă într-o prezență corectă permanentă, care susține întocmai calitățile profesionale, nivelul de inteligență, educație și experiență pe care fiecare le are.

       Astfel se construiește reputația, iar reputația este extrem de importantă deoarece este greu de controlat, fiind transmisă de la persoană la persoană și călătorind mult înaintea noastră. O reputație favorabilă, la fel ca o primă impresie pozitivă, face ca o posibilă scapare sau greșeală să fie trecută cu vederea și astfel ascensiunea profesională să nu fie influențată negativ.

          Credibilitatea personală se câsșigă în primele două secunde ale unei întâlniri și se bazează exclusiv pe prezența profesională, respectiv pe aspect, pentru ca apoi să fie întărită de mesajul senzorial transmis de strângere de mânp și de tonul vocii.

        Credibilitatea profesională se câștigă în primele patru minute ale unei întâlniriși, pe lângă o prezență profesională coerentă și conformă domeniului și poziției ocupate, este absolut necesar ca și nivelul de calitate a discursului în privința conținutului și modalității de prezentare, să fie la cel mai înalt nivel. Foarte important de reținut este faptul că pentru a vinde un produs și cu atât mai important în cazul serviciilor, clientul trebuie să aibă încredere în cel care vinde!

          Primul pas în căștigarea încrederii celorlalți il are nivelul de credibilitate pe care-l afișăm și pe care-l percep, ca atare, înterlocutorii.
         Imaginea profesională a vânzătorului trebuie să egaleze calitățile produsului pe care îl vinde, altfel, dacă cele două nu sunt coerente, atunci atât produsul cât și vânzătorul își pierd credibilitatea și, implicit, o reputație proastă începe să se contureze.
 

via | www.mihaelaberciu.com

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.