Политика и общество
167

Etichetele de pe produsele alimentare: cum le descifrezi și descoperi adevărul


Etichetele de pe produsele alimentare sunt pline de informații, dar descifrarea lor nu este cea mai facilă operațiune. Mai jos avem câteva sfaturi pentru cei care își doresc să afle ce mănâncă, de fapt.

Medicii și nu numai ne sfătuiesc mereu să citim etichetele produselor înainte să le achiziționam, în special când vine vorba de alimente. Problema este că reușim cu greu să descifrăm informația multă, scrisă mic și în termeni mai puțini obișnuiți nouă

Pentru 100gr

Conform legii producatorii trebuie sa ne descrie ce contin 100g de produs, valorile exprimate acolo sunt in grame si reprezinta procentul din cantitatea de 100gr. De exemplu, daca pe un produs este inscriptionat 5g de grasimi (la 100 de gr), asta se traduce ca acel produs are 5% grasimi.

Energie

Aceasta zona a etichetei este cea ma cautata de orice persoana interesata de numarul de calorii pe care il consuma. Campul „energie” se refera la numarul de kilojuli (kJ) din produsul respectiv, luandu-se in considerare cantitatea de carbohidrati, grasimi si proteine. Necesarul de energie difera in functie de varsta si sex, in medie o femeie are nevoie de 8.800 de kJ / zi, iar un barbat 10.600 kJ / zi.


Grasimi

Alimentele bogate in grasimi saturate precum si cele cu grasimi trans ridica nivelul colesterolului total in sange – creste riscul de boli cardiovasculare si diabet de tip 2. Grasmile mono saturate si polinesaturate sunt o alegere mai buna. Produsele cu grasimi saturate, care contin valori mai mari de 1.5gr / 100gr sunt nesanatoase.

Carbohidrati

Carbohidratii reprezinta sursa principala de energie si ar trebui sa acopere o jumatate din necesarul zilnic – daca cititi cu atentie eticheta descoperiti procentajul.

Zahar / Glucide

Fara sa ne dam seama intr-o zi consumam foarte mult zahar, chiar daca nu servim prajituri sau orice alte dulciuri. Aproape toate alimentele, chiar si cele naturale contin zahar, prin urmare fiti atenti ce scrie pe eticheta produsului la aceasta sectiune, un produs sanatos are la 100 de grame, cel mult 5 grame de zahar.

Fibre si proteine

Printre putinele zone unde valorile trebuie sa fie cat mai mari pentru a ne fi benefice, sunt proteinele si fibrele. Un adult trebuie sa consume zilnic cel putin 25 de grame de fibre si 50 de grame de proteine.

Sodiu

Intr-o zi nu trebuie sa consumam mai mult de 2, 300 de mg de sare, asadar alege produse care contin cel mult 120 mg/ 100gr.


Fereste-te de produse cu multe „E” -uri

Campaniile mass-media care ne sfatuiau sa ne ferim de produsele cu multe E-uri, au facut producatorii sa schimbe denumirea acestora cu cea chimica. Prin urmare putem intalni produse fara niciun „E”, dar care defapt contine mai multe decat ar permite legea, dupa cum puteti vedea si in fotografia de la inceputul acestui articol.



Cum Te Poti Feri De Produsele Nesanatoase

Citeste cu atentie eticheta, chiar daca la inceput ti se pare o pierdere de timp, in cateva sesiuni de cumparaturi filtrarea informatiei este mult mai rapida.

Un produs natural costa pe masura, prin urmare cu greu se pot gasi produse sanatoase la un pret mic.

Cu cat eticheta unui produs este mai plina de mesaje de marketing, cu atat produsul este mai prost.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.