Здоровье и красота
97

Vara, sunt de preferat mesele ușoare


În sezonul estival, și nevoile noastre nutriționale se modifică. Tot acum este și perioada când putem adopta, pe termen lung, obiceiuri alimentare sănătoase.

Căldura impune anumite adaptări când vine vorba de nutriție. Evident că avem nevoie în continuare de toate grupele de alimente, diferența o fac cantitatea și tipul lor. În esență, vara simțim nevoia de a mânca mai puțin gras, în favoarea legumelor și fructelor proaspete.

Proteine și grăsimi

Este de preferat ca vara să se evite excesul de preparate bogate în grăsimi și în proteine animale. Acestea necesită un efort mai mare pentru a fi digerate, ceea ce poate crește ușor temperatura corpului, dând disconfort. În ceea ce privește proteinele, alege sortimentele slabe de iaurturi, carne și brânzeturi.

Sunt recomandate produsele cât mai puțin prelucrate industrial, deci evită conservele și mezelurile. Dacă ești fan al cărnii preparate la grătar, îndepărtează părțile arse ale acesteia, întrucât conțin compuși cancerigeni.

Undă verde la fructe și legume


În acest sezon, când oferta de fructe și legume este atât de variată, este bine să profităm de ele la maximum. Cu atât sunt mai colorate, cu atât mai bine. Culorile intense sunt puse pe seama oxidanților conținuți, care, printre altele, protejează pielea de efectele nocive ale soarelui.

Castraveții, pepenii, roșiile, dovleceii, cireșele, căpșunile, piersicile, caisele, morcovii, ardeii și vinetele este bine să se regăsească des în meniul tău, întrucât sunt sursă de vitamine, minerale și fibre.

Pentru cei cu diabet, în contextul în care consumul de fructe crește, e indicat să se reducă aportul de pâine, cereale, orez, cartofi și alte alimente cu conținut mare de glucide, compensându-se cu o mai mare pondere a legumelor în dietă.

Mese puține și dese

Pe caniculă, probabilitatea de apariție a căderilor de glicemie sau de calciu este mai mare. Pentru a le evita, nu sări peste cele 3 mese și 2-3 gustări. O altă variantă ar fi să mănânci puţin şi des: adică 4-5 porţii mai mici, consumate la un interval de 3 — 4ore.

Bine de știut!

Nu este recomandat să bem apă foarte rece, pentru că îngreunează digestia și poate cauza diaree.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.