Здоровье и красота
825

Alimente cu proprietati curative dovedite

     Scapa de ocazionala migrena sau de nesuferita durere de burta printr-o modalitate cat se poate de placuta: mancatul.
 

     Exista alimente care, in afara de gustul lor bun, au si aceasta calitate, de a rezolva unele inconveniente legate de sanatate. Iata care sunt cateva dintre acestea, conform Prevention:
 
Bananele
Data viitoare cand esti stresat, mananca o banana — este sfatul specialistilor de la Ochsner's Elmwood Fitness Center, din New Orleans. Cu doar 105 calorii si 14 grame de zahar, o banana medie iti va da senzatia de satietate si iti va mari nivelul zaharului din sange doar cu 30%, furnizandu-ti in acelasi timp doza zilnica necesara de vitamina B6. Aceasta iti va ajuta creierul sa produca serotonina, care da o stare de spirit buna.
 
Stafidele
In jur de 60 de stafide, adica un pumn, contin un gram de fibre si 212 mg de potasiu, care lupta cu hipertensiunea. Daca esti agitat, surescitat, merita sa recurgi la ele. Stafidele au si polifenoli, asa ca ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare.
 
Iaurtul
O cana de iaurt ajuta la trecerea mai rapida a mancarii prin sistemul gastrointestinal, inclusiv atunci cand trebuie sa digeri fasole sau alimente mai grele.
 
Caisele
8 caise uscate au in jur de 2 grame de fibre, 3 mg de sodiu si 325 mg de potasiu, toate acestea prevenind pietrele la rinichi.
 
Tonul
O conserva de ton are in jur de 800 mg de omega 3, suficient cat sa previi depresia si starile de anxietate, dupa cum au descoperit cercetatorii. In plus, acizii grasi ajuta la mentinerea sanatatii inimii.
 
Ceaiul de ghimbir
Mai multe studii au aratat ca ghimbirul poate sa amelioreze senzatiile de greata, atat pe cele cauzate de o plimbare cu masina, cat si pe cele care apar in timpul sarcinii. Cercetatorii nu stiu exact ce substanta face acest lucru posibil, dar efectele sunt garantate.
 
Busuiocul
Eugenolul, un compus din busuioc, tine la distanta durerea, greata, crampele sau diareea. Are si un efect antispasmic, astfel incat poate ameliora durerile ingrozitoare de stomac. Foloseste-l in salate, paste si alte feluri de mancare, fara teama de supradoza.
 
Perele
O para medie are in jur de 5 grame de fibre si contine si pectina, care ajuta la mentinerea colesterolului in cote normale. Daca medicul ti-a spus sa ai grija la nivelul colesterolului, n-ar fi rau sa incluzi perele mai des in dieta.
 
Varza
In studiu din 2002, realizat la Johns Hopkins School of Medicine, arata ca sulfofranul, un compus continut de varza, tine la distanta bacteria H. pylori, care duce la probleme gastrice grave, inclusiv la aparitia tumorilor. Pentru numai 34 de calorii, o portie de varza iti ofera 3 grame de fibre si 75% din necesarul zilnic de vitamina C.
 
Curcanul
O portie de carne de curcan are aproape tot triptofanul de care ai nevoie intr-o zi, acesta fiind un aminoacid esential pentru producerea serotoninei si a melatoninei, hormoni ce regleaza somnul. Studiile arata ca persoanele care sufera de insomnii au un deficit de triptofan. Daca te afli in aceasta situatie, consuma la cina o portie de carne de curcan.
 
Smochinele
Acestea sunt bune in cazul in care ai hemoroizi, din moment ce 4 fructe contin 3 grame de fibre. Scaunul este reglat si astfel vei scapa de inconvenient. Tot smochinele contin si 5% din cantitatea zilnica de potasiu si 10% din cea de magneziu.
via| ziare.com

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.