Здоровье и красота
87

Cum poti evita efectele sedentarismului!


Dacă-ți petreci o mare parte din timpul de lucru stând așezat în fața unui computer, te expui nu doar riscului de a lua în greutate, dar și de a avea dureri de spate, articulare, probleme oculare. Câteva mici schimbări te pot ajuta să combați efectele nedorite ale muncii de birou.

Sedentarismul îți afectează sănătatea mai mult decât bănuiești. Lucrul prelungit la birou te poate aduce în situația de a suferi de diverse boli, cum sunt cele ale ficatului, ale coloanei, ale articulațiilor sau ale ochilor. Corpul are nevoie de mișcare în permanență, prin urmare te ajută să faci sport în timpul liber, dar mult mai important este să eviți statul la birou ore în șir, fără să te miști.

Oprește-te din lucru pentru prânz

Renunță la mâncatul la birou măcar de 2-3 pe săptămână și ieși pentru a lua prânzul. Așa faci puțină mișcare pentru a te deplasa până la locul unde iei masa, ceea ce-ți îmbunătățește circulația sângelui și sănătatea sistemului circulator în general. De asemenea, socializezi, te deconectezi puțin și-ți reiei activitatea cu mai multă energie.

Ieși la o plimbare

Oprește-te puțin din lucru din timp în timp, fie că mergi să discuți cu un coleg, fie să faci un ceai. Ieși la scurtă plimbare, dacă programul și vremea îți permit. Oamenii de știință americani indică cel puțin 3 minute de mișcare de oră în cazul celor care fac muncă de birou, ceea c ear reduce cu aproxiamtiv 30% riscul de afecțiuni fatale.

Postura la birou contează

Pentru a evita durerile de spate, ai grijă să ai o poziție corectă la birou. Spatele trebuie să fie drept, rezemat de spătarul scaunului, privirea în față. Vei avea o circulație mai bună a sângelui dacă nu rămâi în aceeași poziție ore în șir și dacă nu stai picior peste picior.

Interacționează mai des

În loc să trimiți un email sau să comunci pe alte căi cu colegii, mergi să discuți față în față. E cu atât mai bine dacă trebuie să folosești scările. Profită de orice prilej pentru a te ridica și a te mișca puțin.

Extrasfat

La finalul programului de lucru, oricât de tentant ar fi să te recompensezi cu dulciuri sau să-ți petreci seara în fotoliu în fața televizorului, renunță la aceste obiceiuri. Când e posibil, alege drumul cel mai lung către casă și mergi pe jos, optează pentru preparate ușoare la cină și fă gimnastică privind emisiunea televizată preferată.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.