Здоровье и красота
147

Exerciții simple pot alungă stresul


Când simți că grijile și stresul nu-ți mai dau pace, ba chiar te influențează în mod negativ, împiedicându-te să duci la bun sfârșit ce-ți doreai să faci, oprește-te puțin și rezervă-ți puțin timp pentru tine.

Respiră profund

Tehnicile de respirație nu numai că îți redau calmul, dar și îmbunătățesc circulația sângelui, transportul de oxigen către organe, îndeosebi către creier. Una dintre ele este următoare:

— ridică-te de la birou și, cu picioarele puțin distanțate, privește în jurul tău, concentrându-te la ceea ce simți, la culorile pe care le vezi și la sunete.

— inspiră pe nas, în timp ce ridici mâinile în lateral. În acest fel, diafragma coboară.

— expiră pe gură și îndreaptă brațele spre piept.

Repetă exercițiul de 30 de ore, crescând treptat ritmul. La final, privește din nou în jur, înainte de a relua lucrul.

Încearcă presopunctura

Asemănătoare acupuncturii, dar fără să implice prezența acelor, presopunctura e ceva ce poți face singur atunci când ești la birou. Tehnica presupune presarea următoarelor puncte pentru a te detensiona:

— la mijlocul distanței dintre sprâncene, aplică un deget, de preferat degetul mare, și presează cu o mișcare circular, timp de 3-5 minute. Presiunea poate fi medie ca intensitate, atât cât să nu provoace disconfort. Din acest punct, numit în medicina tradițională chineză punctul Yin Tang, te poți îndrepta ușor, pe sub una dintre sprâncene, apoi pe sub cealaltă, păstrând presiunea.

— în partea dreaptă a încheieturii, la baza degetului mic, cum privești către palme, descoperi primul punct al meridianului inimii. Prin presarea sau masarea lui, te eliberezi de griji, îți regăsești calmul și somnul liniștit.

Întinderile îți protejează și articulațiile

Prin practicarea întinderilor la birou îți îmbunătățești circulația sângelui și-ți menții articulațiile în formă, sănătoase. Începe prin mișcări de rotire a picioarelor în sensul acelor de ceasornic și invers. Apoi, stând pe scaun, întinde picioarele și ridică brațele deasupra capului. Prin contractarea mușchilor abdominali și prin arcuiri, îți corectezi postura.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.