Здоровье и красота
306

Ce să facem pentru a asimila corect calciul în organism


Știai că alimentele procesate și băuturile carbogazoase împiedică absorbția calciului în oase din cauza acidității lor? Și totuși, lipsa de calciu este una dintre cele mai comune suferințe mai ales în rândul femeilor.
Factori precum osteoporoza, o alimentație incorectă sau chiar moștenirea genetică influențează cantitatea de calciu pe care o stochează organismul nostru.

Calciul este un macromineral esențial pentru funcționarea inimii, a celulelor, pentru transmiterea impulsurilor nervoase, cât și pentru sinteza hormonilor.

Întrucât calciul se pierde prin urină din cauza factorilor metabolici, pe termen lung nu este suficient doar să consumăm produse lactate și legume. Iată ce trebuie să faci pentru a asimila corect calciul în organism!


De ce pierdem calciu

În ceea ce privește pierderea de calciu, unul dintre motive este osteoporoza sau ,,hoțul tăcut'', așa cum mai numesc medicii această boală, care poate apărea, de exemplu, odată cu instalarea menopauzei la femei.

Necesarul de calciu creşte pe măsură ce îmbătrânim, în special atunci când intervine menopauza, iar nivelul hormonului estrogen scade semnificativ.

La fel de important este să i se ofere organismului cantităţi suficiente din acest mineral, deoarece organismul pierde calciu în fiecare zi prin piele, unghii, păr, transpiraţie, urină şi materii fecale. Aceste pierderi de calciu trebuie sa fie înlocuite zi de zi prin dietă sau medicamente care conţin calciu. În caz contrar, organismul foloseşte calciul din oase pentru a efectua diverse funcţii, facându-le aşadar mai slabe şi mai predispuse la rupere de-a lungul timpului.


Osteoporoza se previne, nu se vindecă. Câteva sfaturi utile

— Pentru a ajuta organismul să fixeze calciul în oase, este important să evităm consumul de alimente procesate și de grăsimi nesănătoase.
— De asemenea, sunt de preferat proteinele de natură vegetală și mai puțin cele de origine animală, cu excepția cărnii slabe și a peștelui.
— Foarte importantă este și temperatura de gătire a alimentelor — legumele își pierd nutrienții dacă sunt gătite la temperaturi ridicate. Încearcă pe cât posibil să le consumi crude sau gătite ușor la abur (nu mai mult de 5-10 minute).
— Mare atenţie însă la excesul de sare şi cafeină! Alimentele foarte sărate, ceaiul negru, cafeaua pot reduce capacitatea corpului de a asimila calciul.
— Vitamina D3 ajută la absorbția calciului în organism: Calciul nu acţionează de unul singur, ci are nevoie de susţinători pentru a ajunge acolo unde este nevoie de el. De aceea sunt indicate medicamente care conţin calciu + vitamina D3, un duo imbatabil ce ajută la absorbţia eficientă a calciului în organism.

* Important de precizat este faptul că vitamina D3 nu poate fi sintetizată prin alimentaţie, ci numai prin expunerea la soare timp de 10-15 minute sau prin suplimentele alimentare.

Alimente bogate în calciu
Printre alimente bogate în calciu se numără laptele și produsele lactate, tofu, peştele, sucurile de fructe, dar şi legumele verzi precum spanacul, mazărea, dovleceii, prazul, broccoli, castraveţii etc.

În ceea ce privește fructele, portocalele, lămâile, grepfrutul, mango, kiwi și pepenii conțin cantități însemnate de calciu.

Alimentația sănătoasă nu este suficientă
Pentru oase rezistente, nu este suficientă o alimentaţie ca la carte, ci și de mișcare zilnică (mers pe jos, jogging, urcatul scărilor, dans, tenis, yoga etc), evitarea obiceiurilor nocive (fumat, exces de alcool) şi odihna corespunzătoare sunt alte elemente ce contribuie la menţinerea în parametri optimi a sistemului osos.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.