Здоровье и красота
325

Iată câteva reguli de bază pentru a te pregătit pentru toamnă


Vara s-a terminat, acum soarele încălzeşte plăcut, natura se schimbă din nou. Începe o perioadă minunată din an. În cele ce urmează, dorim să aratăm cum să ne protejăm de frig, de durerile de oase ori reumatism şi cum să ne pregătim mental pentru vremea rece.

SPORT
Rămâi activă – şi în casă, şi afară


Chiar dacă acum e mai comod să stai pe canapea, ştii prea bine că nimic nu face mai bine decât sportul! Pentru inimă, respiraţie, pentru circulaţie sau metabolism – mişcarea este binefăcătoare pentru întregul organism. Ne creşte puterea de apărare, ne menţine în formă şi sănătoase. E clar: vara, totul merge de la sine. Dar acum, toamna, trebuie să fim ceva mai atente la câtă mișcare facem.

Antrenorii de fitness spun că cel mai bine este ca, de trei ori pe săptămână, cel puţin 30 de minute să faci jogging, să mergi pe jos sau să înoţi. Dacă nu ești prea sportivă din fire: 10 minute mers întins (în ritm rapid), 10 minute mers normal, 10 minute iarăşi mers întins.

Ce să porți când faci mișcare în aer liber

Echipamentul ideal pentru jogging este cel care lasă aerul să circule, după principiul foilor de ceapă: primul strat (tricoul) trebuie să absoarbă umezeala, al doilea trebuie să ţină de cald, iar al treilea să te protejeze de ploaie şi vânt. După toate astea, te poţi relaxa pe canapea. Lucrurile trebuie să decurgă natural: după efort, ne permitem şi odihnă.

Fitnessul în apă

Este opţiunea ideală pentru mişcare în săli acoperite. La piscine există mai multe tipuri de programe: cu ajutorul unor gantere îţi poţi modela muşchii folosindu-te de rezistenţa lor în apă; pedalatul sub apă pe biciclete speciale; arderea grăsimilor se obţine şi cu ajutorul exerciţiilor făcute pe marginea piscinei. Pentru cine nu poate să meargă la piscină, există nenumărate săli de fitness, cluburi ori centre sportive.

Ce faci dacă, din cauza unui program de muncă încărcat, nu mai ai timp să faci sport? Un studiu de la Universitatea Queensland ne încurajează: persoanele care, în medie, o dată la 5 minute, se ridică de pe scaun, trăiesc în acest mic „birou de fitness” la fel de sănătos ca şi sportivii.

Nu trebuie să alergi – e suficient să te plimbi

Multă lume tânjeşte acum după serile de vară în care te puteai plimba până târziu. Dar ce te împiedică să faci şi toamna un mic rond? Te îmbraci bine, ca să nu-ţi fie frig, iei cu tine o lanternă (una frontală e perfectă) în caz că e prea întuneric şi…la drum! După asta vei adormi rapid – punem pariu?

Trucul antrenorului de fitness

Shake de fructe: 4 linguri de fructe de pădure (coacăze, afine, zmeură, căpşuni, fragi) congelate, 300 ml lapte şi un ou (se poate adăuga şi un praf de vanilie) se bat cu mixerul. Este delicios şi asigură persoanelor active aportul optim de carbohidraţi şi proteine.

Sfat: când plouă, faceţi jogging în zone cu mulţi copaci (parcuri, păduri) – frunzele lor reţin umezeala, iar aerul este revigorant.

ALIMENTAŢIE
Hrana sănătoasă, acum la îndemână


E toamnă, e vremea culesului. Rafturile magazinelor sunt pline cu legume şi fructe proaspete și gustoase, cum sunt varza, dovleacul ori merele. Substanţele pe care le conțin întăresc sistemul imunitar şi protejează organismul de răceli.


Fii atentă la „regula culorilor” legumelor şi fructelor

Alternează consumul de legume și fructe pentru că sortimentele roşii, galbene ori verzi conţin în cantităţi diferite substanţele vitale necesare organismului. În special cele din broccoli, ardei, varză albă şi roşie, cătină sau citrice. Dar şi fructele exotice conţin substanţe-minune: în doar două fructe kiwi se află necesarul zilnic de vitamina C.

Şi nu uita de ciuperci!

Nutriţioniştii ni le recomandă ca pe un aliment foarte variat şi complex, totodată. De exemplu, hribii, Shiitake sau ciupercile champignon, pe lângă alte proprietăţi binefăcătoare, conţin multe antibiotice naturale.

Şi, poate nu ştiai, dar răcelile încep cu… o răcire. Virusurile pot păcăli uşor sistemul imunitar atunci când corpul are nevoie de energie pentru a-şi menţine căldura. Cine îngheaţă pierde. De aceea ne ajută tot ce ne poate încălzi: supe calde, condimente picante şi băuturi calde, cum sunt ceaiul de tei sau de cimbru.

Dar asta nu e tot. Ştiai că banalele dropsuri chiar protejează împotriva „roşului în gât”? Suptul bomboanelor stimulează salivaţia şi de aceea bacteriile nu se pot acumula sau înmulţi.

Regula „de la roşu la portocaliu”

Vara a trecut, nu mai e vremea roşiilor şi căpşunilor. Toamna avem cătină şi morcovi. Trecerea de la roşu la portocaliu se face natural – iar asta e bine şi pentru mediul înconjurător şi este şi mai sănătos. Iar cercetătorii spun că se asimilează mai bine vitaminele şi mineralele fructelor şi legumelor autohtone decât ale celor exotice.

Trucul nutriţionistului

O ”armură”-minune pentru sistemul imunitar este ghimbirul. Acesta stimulează circulaţia sangvină, este bun pentru tractul intestinal şi are efect curativ.

Sfat: bea cu înghiţituri mici, în fiecare zi, apa în care ai ţinut 2–3 felii de ghimbir proaspăt (se lasă 5 minute în 200 ml de apă caldă, apoi se răceşte).

PSIHIC
Zâmbind în… toamnă


Cum se face vremea rece şi zilele se scurtează, parcă îţi ieşi din minţi. Eşti şi foarte ocupată, şi agitată peste măsură. Organismul secretă mai mult hidrocortizon, un hormon al stresului, care slăbeşte sistemul imunitar. Exerciţiile de relaxare, yoga sau tehnicile de respiraţie corectă – toate ajută la scăderea nivelului de hidrocortizon din sânge.

Ce ne sfătuieşte psihologul? Şi el ne trimite… la plimbare. Aşa că plimbă-te mult, controlează-ţi respiraţia – inspiră adânc pe nas, expiră pe gură. Aerul proaspăt alimentează miliardele de celule ale organismului cu energie şi alungă depresia şi gândurile negre. Schimbul dintre aerul cald din interior şi cel rece de afară stimulează circulaţia, lumina soarelui stimulează producţia de vitamina D din organism şi creşte puterea de apărare a corpului.

Iată şi o sursă nemaipomenită de refacere: măcar o zi sau o seară pe săptămână răsfaţă-te cu o baie de aromaterapie. Lemnul de santal sau levănţica îţi vor oferi o relaxare de vis. Iată cum: pune 10 picături de ulei aromatic într-o jumătate de ceaşcă cu lapte şi apoi toarnă amestecul în apa din baie. În cadă, corpul se încălzeşte, este stimulată circulaţia sangvină, iar respiraţia devine mai uşoară. Mai mult decât atât, pielea se catifelează.

Trucul psihologului

Strategie antitristeţe: gândeşte-la cele mai bune cinci lucruri care ţi s-au întâmplat într-o zi. De exemplu: zâmbetul frumos al casierului de la supermarket sau complimentul unei colege. Aşa poţi ieşi din spirala negativă şi vei face loc gândurilor pozitive.

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.