Здоровье и красота
393

Cum ajută creatina la creșterea masei musculare?


De altfel, creatina este o substanță ce se găsește și în organismul uman, depozitele de creatină aflându-se în mușchii scheletici. Creatina este folosită în producerea energiei și este foarte importantă pentru antrenamentele care contribuie la dezvoltarea masei musculare.

După cum bine se știe în lumea culturiștilor, creatina este unul dintre cele mai folosite suplimente. De altfel, creatina este o substanță ce se găsește și în organismul uman, depozitele de creatină aflându-se în mușchii scheletici. Creatina este folosită în producerea energiei și este foarte importantă pentru antrenamentele care contribuie la dezvoltarea masei musculare.

Efectele secundare ale creatinei – cum ajută creatina la creșterea masei musculare?

Creatina permite antrenamentul la o intensitate ridicată, de aceea culturiștii și cei care vor să pună masă musculară suplimentează creatina din organism cu 10-40%. Legat de eficiența suplimentării cu creatină în anumite cicluri de dozaj nu există descoperiri științifice care să ateste că aceste cicluri sunt bune, dar se recomandă pauză după 8 săptămâni de întrebuințare.

Cei familiarizați cu mersul la sală, folosesc creatina pentru a avea energie mai mare, repetări mai multe, deci creșterea masei musculare. Apoi, este vorba de estetică, folosirea creatinei înseamnă mai mult antrenament, deci un corp mai bine făcut. Există posibilitatea de a crește în masa musculară mai repede, deci obținerea corpului dorit mai eficientă.

În plus, cei care se hrănesc cu carne roșie (sursa principală de creatină printre alimente) multă și folosesc și suplimentarea cu creatină, antrenându-se intens, vor vedea efectele mult mai repede. Dovezi științifice recente arată că suplimentarea creatinei se face cel mai eficient alături de carbohidrați. Adică, 20 de grame de creatină pe zi ar trebui luată cu 370 de grame de carbohidrați simpli pe zi.

Efectele secundare ale creatinei – cafeaua poate inhiba pătrunderea creatinei în mușchi?

Un studiu făcut de cercetători în Belgia a arătat că administrarea creatinei alături de cantități mari de cafeină, cum este cafeaua, inhibă pătrunderea creatinei în mușchi. Așadar, nu se folosește cafeaua în exces când se administrează creatina.

Legat de efectele secundare ale creatinei, acestea nu sunt încă bine studiate. Despre efectul secundar al creatinei asupra funcționalității rinichilor, există o opinie greșită. Lumea confundă creatina cu creatinina, principalul metabolit al creatinei. Se știe că creșterea peste măsura normală a creatininei din urină semnalează îmbolnăvirea rinichilor. Consumul mare de creatină va schimba analizele de urină în mod evident, dar asta nu semnalează un pericol. De aceea, cei care folosesc creatină ar trebui să spună medicului înainte de orice fel de analize.

Efectele secundare ale creatinei – mit și adevăr despre efectele creatinei

Anumiți cercetători care studiază efectele creatinei sugerează că administrarea unei doze mici de creatină (2 g/zi) menține depozitele de creatină din mușchi, dar nu mai eficient decât îl face consumul de carne roșie.

Ca orice supliment, creatina se ia în doze mici de 2-3 ori pe zi, acesta este mult mai eficient, iar șansele de a fi afectat de unul dintre efectele secundare scad. Printre efectele negative pe care le poate da creatina se numără durerile de stomac, diareea, amețeala și crampele musculare. Unii cercetători avertizează și în privința consumului foarte mare de creatină, care poate duce la disfuncționalități ale ficatului sau inimii.

Cu toate acestea, un studiu realizat pe observarea timp de 3 ani a unor sportivi practicanți de fotbal american care au primit creatină, a arătat că nu a fost sesizat niciun efect secundar din cele enumerate mai sus.

Un alt studiu realizat pe 175 de sportivi care au luat 10 g de creatină zilnic sau o pastilă placebo timp de aproximativ 1 an au arătat că cu excepția unor cazuri izolate de greață sau diaree, alte efecte secundare nu au fost remarcate. Studiul a fost publicat în revista Medicine and Science in Sport and Exercise și a ținut 4 ani.

via | http://www.clicksanatate.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.