Здоровье и красота
681

Calciu

            Dintre toate mineralele, calciul este probabil cel mai cunoscut, cantitatea necesară pentru organism  fiind destul de mare. În medie, un adult are nevoie de aproximativ 0,8 g de calciu zilnic. Adolescenţii aflaţi în perioada de creştere accelerată, trebuie să beneficieze zilnic de mai mult de un gram de calciu.
          Se ştie că acest mineral întră în constituţia oaselor şi a dinţilor, precum şi că prezintă un efect uşor calmant, prin diminuarea excitaţiei nervoase. Însă rolul calciului este cu mult mai vast, multe probleme de sănătate derivînd din deficitul său. O multitudine de reacţii din organismul nostru se petrec cu consum de calciu,  procese ce produc cu uşurinţă epuizarea elementului şi instalarea  fenomenelor carenţiale, care se manifestă acut -  prin senzaţie de slăbiciune,  tremurături, sudori reci, senzaţie de sufocare, palpitaţii, sau cronice — prin astenie şi decalcifieri ale oaselor sau dinţilor.
             Stresul, emoţiile puternice, reacţiile alergice sau consumul de zahăr rafinat şi de zaharoase, produc în organism pierderi importante de calciu, prin neutralizarea capacităţii electrice (ionice).
         Calciul este un mineral “dificil”  încă din faza de absorbţie. În prezenţa altor substanţe din hrană, trece în forme inactive, care nu mai trec în sînge, evacuîndu-se intestinal. Dintre compuşii care blochează calciul încă înainte de traversarea pereţilor intestinului subţire, se numără: zaharoza – prezentă în proporţie de 99,9% în zahărul rafinat;  acidul oxalic – prezent în cacao, măcriş, spanac, piper şi ciocolată; acidul acetic  — din oţet şi murături;  acidul fitic  — aflat în cantităţi mari în coaja cerealelor şi în borş; nitriţii   E-uriîn mezeluri; precum şi acidifianţii -introduşi  în special în băuturile răcoritoare.
Este recomandat ca în cazul consumului unor astfel de produse să nu se administreze, simultan cu ele, surse de hrană bogate în calciu, dar la următoarea masă, să se renunţe complet la mîncarea cu antagonişti, consumându-se hrană cu mult calciu.
        
Cele mai bogate în calciu sunt seminţele de susan şi cele de mac-80g asigură doza zilnică necesară unui adult, urmate de lapte care în 2-3 căni de lapte asigură cerinţele zilnice şi derivatele ei, de ouăşi de fructele uscate, smochine, curmale, stafide. Din prelucrarea laptelui, rezultă zerul, care rar se foloseşte în alimentaţia omului, preferîndu-se utilizarea lui în furajarea animalelor. Trebuie însă să se ştie, că în zer se extrage aproape tot calciul, brînza rezultată în urma prelucrării,  fiind mult sărăcită în acest element. Din punct de vedere chimic, zerul este un lactat de calciu, formă foarte accesibilă şi benefică organismului, mai ales în cazul persoanelor alergice.
         O alimentaţie echilibrată şi variată, care apelează şi la sursele naturale cu calciu,  poate să ferească organismul de stările carenţiale şi de neplăcutele lor urmări

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.