Здоровье и красота
636

7 Tehnici anti-stres



Toata lumea are nevoie sa gestioneze cu succes stress-ul. Este destul de usor de invatat si usor de implementat. Chiar daca la inceput pare de nerealizat, dupa o saptamana de practica vei ajunge sa dai tu lectii celor din jur…

Invata sa lucrezi cu stresul si vei deveni o persoana mai sanatoasa, mai fericita si mult mai placuta celor din jur. Sa nu mai lungim vorba, sa trecem la fapte.

1. Transforma stress-ul intr-un prieten

In primul rand, tebuie sa intelegi ca stress-ul este bun si ca poti sa il faci prieten. Se bazeaza pe reflexul natural al organismului lupta sau fugi, adica momentul in care intr-o situatie limita poti sa emani cantitatea de energie necesara pentru a da rezultate maxime. Inca n-am trait ziua sa vad un sportiv inainte de o proba in competitie care sa fie relaxat.

Priveste stress-ul ca pe motoarele unei rachete. Declansate la momentul oportun decolarii, te pot propulsa dincolo de bariera atmosferei!

2. Stressul este contagios

Oamenii stresati raspandesc germenul stress-ului. Il poti contacta fara sa iti dai seama. Protejeaza-te prin a invata sa recunosti situatiile stresante si sa limitezi contactul cu cei contaminati. Sau daca esti in masura si ai dispozitia necesara, joaca-te de-a Dr. Antistress si ajuta-i pe cei din jur sa treaca peste situatiile dificile.

3. Modeleaza persoanele calme

Atunci cand cei din jur ajung in situatii de stress, ceea ce ii deosebeste pe cei calmi de cei care incep sa se agite este ceea ce fac diferit, atitudinea pe care o au fata de stress si cuvintele pe care le folosesc.
Priveste cu atentie la cei care stiu sa gestioneze stress-ul. Observa si incearca sa aplici ceea ce fac ei diferit. Vezi ce te ajuta din strategia lor. Si daca ai ocazia discuta deschis cu ei despre felul in care abordeaza situatiile stresante.

4. Relaxarea prin respiratie

Uneori poti sa iti pacalesti corpul sa se relaxeze folosind tehnici de respiratie. Respira adanc si incet. Numara rar pana la 7 cand inpiri si apoi pe expiratie numara pana la 11. Repeta acest fel de a respira de 7 pana la 11 ori, sau pana cand bataile inimii se mai domolesc si revin la normal.


5. Opreste gandurile

Uneori avem obiceiul de a ne stresa singuri. Gandurile noastre o iau complet razna daca se intampla asta se poate intampla si ailalta si in acelasi timp… De cele mai multe ori nu se intampla nimic rau. Invata sa nu consumi energie ingrijorandu-te fara motiv. Pune un semafor rosu in fata trenului de ganduri stresante. Si analizeaza la rece: cat de probabil este ca ceva sa mearga rau si ce poti face sa impiedici ca lucrurile sa ajunga intr-un punct critic. Toate astea fara ca tu sa intri in criza!

6. Afla cat mai multe despre lucrurile care te streseaza

Prezentari, interviuri, intalniri, sa spui cuiva ce nu iti place, termene de predare prea stranse… o mica lista din lucrurile care ne pun in situatii limita. Doar cand scriu unele dintre aceste cuvinte simt cum inima incepe sa bata mai tare!

Fa-ti o lista cu ceea ce declanseaza stress-ul si cu zonele fierbinti in care pierzi controlul. Descrie situatiile cat mai specific. S-ar putea sa constati ca doar prezentarile in fata unui anumit public te streseaza. Sau ca poate ar fi suficient sa nu mai bei cafea inainte de a merge la inteviu, pentru a te simti mai confortabil si a avea mai mult control.

Sa stii ceea ce iti produce stress-ul este o informatie foarte valoroasa, pentru ca poti sa iei atitudine si sa actionezi si sa reduci nivelul de stress. Poate ai nevoie sa iti dezvolti noi abilitati si rezolvi problema prezentarilor, sau poate tebuie sa bei cafea decofeinizata sau poate ai nevoie de mai multe resurse inainte de o intalnire.

7. Mananca cu pofta, dormi sanatos si fii fericit!

Lipsa de somn, mancarea nesanatoasa si lipsa exercitiului fizic iti slabesc autocontrolul. Este ceva foarte simplu dar merita mentionat pentru ca adeseori aceste lucruri de baza sunt o tehnica importanta in gestionarea stress-ului. Asa ca ne intoarcem la sfatul bunicelor: Nu arde lumanarea la amandoua capetele!

Acestea sunt 7 tehnici antistress care te pot ajuta eficient. Acordati timp sa le inveti, sa le aplici si apoi incepe sa le povestesti si celor din jur. Sunt sigura ca in cel mai scurt timp vei fi un profesor extraordinar. Succes!

via | ://:

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.