Здоровье и красота
899

Avem nevoie de o memorie trează


           De memorie bună avem nevoie toată viața. Să nu creadă cineva că, odată cu finisarea studiilor  noi  știm totul și putem abandona  acumularea de cunoștințe, fără regrete, dar cu urmări dintre cele mai neplăcute. Creierul are proprietatea de a  se uza  dacă nu este folosit, așa cum picioarele înțepenesc dacă nu se mișcă.

         Pentru a avea o memorie bună, și la bătrînețe  să nu devenim o povară pentru familie, atunci trebuie ca permanent să-i dăm creierului de lucru. În plus mai și  respectăm și niște reguli de viață sănătoasă.  

           Peste tot se spune ce trebuie  să facem ca să fim sănătoși;  zilnic  să facem cel puțin 30 de minute de mișcare,  să bem suficientă apă, să evitam anumite alimente.  Dar despre memorie, despre ceea ce ar trebui să facă omul modern ca să-și mențină  memoria trează  chiar  și la o vîrstă  înaintată, nu se prea vorbește. Trebuie să se știe că nu este suficient numai un corp sănătos, dar  și o memorie buna, o minte clară. În acest caz, alimentația și în deosebi obiceiurile bune  legate de aceasta sunt foarte importante.
 
        Pentru o  sănătate mentală și fizică,  trebuie consumate alimente proaspete, bogate în nutrientți necesari. Excesele trebuie evitate. Toate alimentele sunt bune și necesare organismului, cu condiția că omul să fie echilibrat.
Evitați fast food-urile și gătiți acasă. Mîncarea caldă, gătită în propriea bucătarie   cu produse proaspete din piață, cumpărate direct de la producători, este mult mai sănătoasă și curată. Fast food-ul este o mîncare moartă, dar bucatele preparate cu propriile mîini este încărcată cu energie pozitivă, și va aduce mult mai multe bineficii.
 
         După alimentație, somnul este cel care are o importanță  deosebită  în menținerea și păstrarea unei memorii sănătoase.  Un om sănătos trebuie să doarmă șapte — opt ore pe noapte, iar timpul destinat odihnei trebuie respectat. Persoanele care pot dormi și ziua, nu mult, măcar o jumătate de oră, dar profund, liniștit, sănătos și odihnitor, au și mai mult de cîștigat. Deoarece  în timpul somnului, nivelul hormonilor de stres din organism scade și întregul corp se reface și se relaxează. Memoria se bazeaza pe o serie de conexiuni nervoase, care se refac și se întăresc în timpul somnului.
           Persoanele cumpătate, cele educate să reziste tentațiilor și care cunosc ce ravagii produce excesul de alcool în organism, au  de regulă, o memorie mai  bună pe tot parcursul vieții.  
 
Mișcarea în aer liber, aerisirea creierului, se recomandă mai mereu, fară însă să se menționeze că aceasta ajuta și la menținerea în formă a memoriei. Se pot face plimbări  mai lungi sau mai scurte, în funcție de anotimp. Este binevenit  practicare  unui sport în aer liber.

            Însă cel mai important  pentru menținerea unei memorii sănătoase pe tot parcursul vietii, se consideră  gimnastica memoriei. Cu cît e mai solicitată și mai pusă la treabă, cu atît memoria e mai bună, mai trează și nu lasă pe nimeni baltă,  nici  la  apusul vieții.

          Sunt  foarte  multe activități ce  pot aduce la  menținerea memoriei: sahul, integrame, rebusuri, jocuri logice, cititul zilnic, calculul în minte fără calculator,  meditațiile, învățarea de poezii, studierea unor limbi străine, absolut orișice ce vă poate aduce folos și plăcere morală.

1 комментарий

avatar
super articolul Clapping mersi mult autorului Thank you
Dance
+1
:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.