Здоровье и красота
786

Cum să ai un sistem imunitar puternic?

      Toamna s-a instalat cu temperaturi scăzute, iar organismul nostru e mai expus ca oricând răcelilor şi gripei. Sistemul nostru imunitar este principala barieră în calea agenţilor infecţioşi, dar trebuie stimulat cu ajutoare eficiente din natură.
       Mai jos o să vă prezentăm  alimente care vă vor ajuta și întări sistemul imunitar, cu mențiunea că ele sunt singurele “medicamente” cu efect sigur, când sunt luate ca tratament și nu ocazional.

1. Cătina – cel mai puternic antioxidant al organismului
         La 1 kg de cătină. Spăl bine bobițele, le pun în 2 borcane de 800 ml, pe care le umplu cu miere de albine. În fiecare dimineață, pe stomacul gol, iau câte o linguriță de cătină cu miere.
        Beneficiile cătanei: Cătina este o plantă miracol, efectele ei fiind cunoscute încă din antichitate. Este folosită în astenie fizică și psihică și pentru mărirea imunității organismului. Este un puternic antioxidant și sunt binecunoscute efectele sale antitumorale. Cătina conține: foarte multă vitamina C, vitamina E, betacaroten, acizi grași nesaturați, vitamine: B1, B2, PP, D, minerale: Ca, Fe, fosfor, potasiu, magneziu.
 

2. Propolis– antibiotic natural
       Propolisul este o substanță produsă de albine, cu proprietăți miraculoase. Studiile au arătat că propolisul este cel mai puternic antiinfecțios cunoscut, fiind activ împotriva a 21 tipuri de bacterii, 9 specii de ciuperci parazite, 30 de tipuri de virusuri. Este o vedetă în lumea antibioticelor – spre deosebire de cele sintetice, la care virușii devin imuni după mai multe administrări, propolisul nu  prezintă acest dezavantaj.
      Eu mi-am cumpărat în fiecare an de la apicultori câte o punguță mică cu bucăți solide de propolis.  Când mă simt vulnerabila în fața unei răceli, iau câte o bucățică de propolis și o ronțăi ca pe o gumă de mestecat până mă plictisesc de ea, apoi o sfărâm cu dinții și o înghit. Anul asta am primit cadou un borcănel mic cu propolis sub forma de praf – se pune o lingură de propolis într-un borcan cu miere de albine (de preferat de salcâm, că este mai lichidă), se amestecă, și se ia din când în când câte o linguriță de miere propolizată, pe stomacul gol. Propolisul este un produs cu proprietăți antivirale, antitoxice si antiinflamatorii. Tinctura de propolis este un foarte bun detoxificant si se afla printre cele mai puternice tratamente naturale pentru întărirea sistemului imunitar.

3. Măceșele– pentru sănătatea ta!
        Lămâia? Să facă o plecăciune în fața măceșei, care conține o cantitate de vitamina C de 10-16 ori mai mare decât lămâia. Se spune că dacă le culegi după ce a dat prima brumă, măceșele sunt mai dulci. După ce le spăl bine, le las să se scurgă, apoi le pun la uscat. Iarna, când îmi fac ceai, adaug și 3-4 fructe de măceș în ceainic și îl las să facă infuzie. Se poate consuma în mai multe moduri (ceai, vin,  sos pentru mâncăruri), iar gustul măceșelor este delicios.
 

4. Usturoiul– pentru întărirea sistemului imunitar
         Cu toții am auzit de beneficiile usturoiului, care conține peste 200 substanțe active (vitamine, minerale, aminoacizi, enzime). Odată cu venirea sezonului rece putem să creștem cantitatea de usturoi din alimentația noastră pentru a ne întari sistemul imunitar.
 
 
 

Metode eficiente pentru întărirea sistemului  imunitar
 
Daca vei consuma cel puțin unul dintre ingredientele de mai jos, în mod sigur nu vei avea probleme cu răceala, gripa, bronșita sau alte viroze.

Consuma echinaceea și propolis.   În farmacii și în magazinele naturiste se găsesc tot felul de ceaiuri, siropuri și pastile pe baza de echinaceea. În plus, consumul de echinaceea stimulează activitatea limfocitelor, acționează ca un antibiotic ușor (antibacterian, antifungic), crește numărul și activitatea celulelor sistemului imunitar (inclusiv cele anti-tumorale). Sub formă de pulbere, pastile sau sirop, echinaceea este o plantă minune care îți întărește foarte bine sistemul imunitar. Un tratament luat preventiv, atunci când apar primele simptome de boală sau pe toată durata iernii, îți va asigura protecție împotriva afecțiunilor de sezon. Pentru siguranță ta și a familiei tale, ar fi bine să achiziționezi un tratament potrivit pentru tine și pentru restul familiei. Pentru copii, cea mai bună variantă este siropul datorită gustului său plăcut.

Miere de albine și scorțișoara. Mierea poate fi considerată de fapt un desert și un medicament în același timp. Mierea poate fi consumată zilnic, dimineața, la prânz și seara, ca un mic deliciu la finalul mesei. Iar dacă este combinată cu scorțișoară, efectele de întărire a sistemului imunitar vor fi cu atât mai puternice. În plus, scorțișoara este un condiment utilizat împotriva frigului, a crampelor musculare și a durerilor cauzate de răceală și gripă și este recunoscută pentru că ajută la crearea unei senzații de căldură în tot corpul, mai ales în zona rinichilor și a ficatului.

Consumă vitamina D. Iarna, când organismul tău nu își primește doza necesară de soare și căldură, ai nevoie de vitamina D. Cercetările realizate de-a lungul timpului, au arătat că persoanele care consumă vitamina D în sezonul rece sunt mai protejate împotriva micro organismelor invadatoare care duc la gripa de sezon. Un nivel scăzut de vitamina D poate duce la scăderea puterii de apărare a sistemului imunitar, iar medicii susțin că cei care iau pastile cu vitamina D încă de la începutul sezonului rece, nu mai au nevoie de vaccinul antigripal. În alimentație, vitamina D se găsește în carnea de pește, în gălbenușul de ou, în lapte și uleiul de cod.

Consuma multe lichide calde. Bea ceaiuri calde și consumș multe supe de legume. Lichidele calzi îți mențin corpul la o temperatură optimă și omoară bacteriile. În plus, supele cu un conținut ridicat de legume variate, îți vor da necesarul de vitamine și îți vor întări astfel sistemul imunitar. De asemenea, ceaiurile îndulcite cu miere te vor ajuta și ele să fortifici imunitatea, mai ales dacă ceaiurile sunt de echinaceea, tei, mentă, măceșe, afine, mure, lămâie sau portocală.

Consuma beta-caroten. După ce este consumat, beta-carotenul este transformat în vitamina A, care întărește celulele corpului și le ajută pe acestea să te apere împotriva bacteriilor invadatoare. Așadar, consumă cât mai multe alimente care au un nivel ridicat de beta-caroten, cum ar fi: morcovul (ca atare, sub formă de suc sau dat pe răzătoare), cartofi dulci  dovleac, spanac, roșii, ardei gras, piersici, mango, papaya.
 

Consuma vitamina C. Cel mai puternic imunizator și antioxidant este chiar vitamina C. Din fericire, vitamina C se regăsește într-o mulțime de fructe, care de care mai gustoase. Pentru a-ți lua porția zilnică de vitamina C, nu te îndrepta către pastile, ci consumă âat mai multe fructe proaspete. Citricele (lămâi, portocale, pamelo, mandarine, clementine etc), murele, afinele, kiwi, merele, rodiile, coacăzele, fragii, căpșunile și măceșe sunt printre fructele cu cel mai ridicat conținut de vitamina C, așa că este recomandat să le consumi zilnic. Se știe despre vitamina C că este o armă puternică împotriva bolilor. Vitamina C întărește sistemul imunitar, mai ales dacă este consumată zilnic, iar partea bună este că se regăsește într-o multitudine de fructe și legume și nu este nevoie să optezi pentru pastile.
 

Ceapa și usturoi. Ceapa și usturoiul sunt cele mai puternice alimente care luptă eficient cu răceala. Acestea conțin peste 20 de substanțe antivirale și antibacteriene. Este de preferat să fie consumate proaspete pentru a profita din plin de calitățile lor, însă dacă nu suporți gustul sau mirosul, ele sunt foarte bune și în mâncărurile gătite.

via | lavi-enrose.com

1 комментарий

avatar
Имунная система использует свободные радикалы. Принимать антиоксиданты во время болезни — плохо влиять на свою имунную систему.
0
:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.