Здоровье и красота
696

Alimentele care previn anemia


      Anemia este o boală foarte des întâlnită la  copii și maturi. Anemia se manifestă prin scăderea numărului de globule roșii din sânge, când acestea nu mai transportă suficient oxigen la țesuturi. Anemia este cauzată, în special, de insuficiența fierului din alimentație. Va prezentam în continuare o serie de alimente bogate în fier care ajută la combaterea anemiei.
 
Ficatul de pui, vită sau porc
       Ficatul este o sursă excelentă de fier, în 100 de grame de ficat găsindu-se 7-12 grame de fier. Ficatul este, de asemenea, o sursă foarte bogată de zinc și seleniu, minerale cu rol important în stimularea imunității.
       Acesta poate fi asociat cu cereale, legume și verdețuri și nu trebuie să lipsească din alimentație.
 

Fructele
      Piersicile se numără printre fructele cele mai dulci și aromate, dar și cele mai sănătoase. Ele ne oferă o cantitate importantă de fier organismului, fie că sunt consumate proaspete sau uscate.
      Stafidele sunt foarte bogate în fier și au antioxidanți. O cană de stafide asigură organismului 1,6 miligrame de fier.
 


 Orezul brun
       Pe lângă o cantitate importantă de fier, orezul brun conține și fosfor, magneziu, potasiu, seleniu, zinc, fibre și acizi grași esențiali. Orezul brun ajută la combaterea anemiei și a obezității precum și la prevenția cancerului de colon și a diabetului.
 


Peștele și conservele de pește
      Peștele constituie o parte foarte importantă pentru o alimentație sănătoasă, fiind nu numai o bogată sursă de fier, dar și una de seleniu și vitamina D. El ajută la prevenirea și combaterea anemiei feriprive, precum și la scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea funcției vaselor sanguine.
 


Semințele
      Alunele, nucile și  semințele de susan constituie  o sursă bogată de fier și contribuie la combaterea anemiei feriprive. Alunele conțin  vitaminele A, B, C, E, calciu, fosfor și potasiu, susanul conține o cantitate mare de fibre și calciu, îmbunătățindu-ne digestia și scăzând nivelul de colesterol din sânge, iar nucile conțin iod, seleniu,  potasiu care contribuie  îmbunătățirea memoriei.
 


Legumele
       Legumele precum broccoli, spanacul, napii, salata verde, prazul, sfecla roșie sunt  o sursa foarte bogată de fier, oferind între 4 și 6 miligrame de fier pe o cană de legume. Acestea conțin vitamine, minerale și dispun de proprietăți antioxidante, ce scad riscul apariției diabetului.
 

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.