Здоровье и красота
550

Alimentele care te ajuta să-ți revii după o noapte de nesomn

      Îți aducem la cunoștință câteva  trucuri pentru a combate starea de oboseală după o seară petrecută cu chef.  O sărbătoare, sau o nuntă te-a secătuit de puteri, iar acum te resimți: ai capul amețit, ești deshidratată, îți este foame și nu ai chef de nimic. Dacă vrei să ieși din starea asta neplăcută, consumă alimente care te ajută să-ți revii după o noapte de nesomn.
     Starea pe care o experimentezi după o noapte pierdută, între cocktailuri, fum de țigară și mâncăruri grase este una normală, fiind datorată în mare parte privării de somn. Soluția ca să te refaci este, bineînțeles, odihna, dar și încă ceva: regimul alimentar.
 


     Ca să-ți revii rapid după o noapte de nesomn, unul dintre secrete este să bei multă apă!
     În primul și în primul rând, bea multă apă. Chiar dacă ai mai auzit acest sfat de o mie de ori, tot ți-l vom repeta. Apa este benefică pentru corp după o petrecere lungă, cu alcool și mâncare în exces. Când organismul este deshidratat îi este greu să-și depășească starea de oboseală.
        Deshidratarea poate încetini circulația sângelui către organe, încetinind totodată și activitatea creierului. Așa că cel mai bine este să începi să bei apa de cum te trezești și să nu aștepți să ți se facă sete ca să îți reumpli paharul.
      Pe lângă apă, ar trebui să te bazezi pe o dietă echilibrată care să te repună pe picioare. Iată despre ce este vorba!
 
Alimentele care te ajută să-ți revii după petrecere:
 
1. Mănâncă un mic dejun copios. Chiar dacă te-ai trezit la prânz, nu te grăbi să mănânci sarmale sau alte mâncăruri grele.  Mai degrabă, fă-ți un mic dejun cu un conținut nutrițional bogat: ouă, cereale, lactate și fructe, care îți vor da o senzație se sațietate crescută pe parcursul zilei și în același timp te vor ajuta să fii mai alertă și săreduci oboseala.
2. Consumă gustări sănătoase: semințe, nuci și fructe, pe parcursul zilei.  Deși dulciurile pe care le ai în casă pot fi extrem de tentante, stăpânește-te, deoarece conțin zahăr care îți face mai mult rău decât bine, în sensul că pe moment te va energiza, dar în scurt timp starea va dispărea și, la final, te vei simți și mai obosită.
3. Nu bea cafea, deși simți nevoia. Dacă bei cafea, atunci cofeină îți va rămâne în sânge multe ore după ce o vei fi consumat-o și te va împiedica să adormi la momentul potrivit. Mai bine fă-ți un ceai din plante (poți opta pentru mușețel deoarece are un efect relaxant) și savurează-l uitându-te la un film! De asemenea, nu mai consuma nici alcool pentru ca te agita și nu te va lăsa să dormi.
4. Optează pentru fructe și legume cu un conținut nutrițional ridicat, care îți vor crește energia: avocado, pepene galben, caise, zmeură, fasole, mazăre, conopidă. De asemenea, broccoli, iaurtul și pâine prăjită sunt alimente care ajută la diminuarea durerilor de cap, așa că dacă experimentezi astfel de stări, consumă-le la masa principală.
5. Bea multe sucuri, că să-ți păstrezi corpul hidratat. Pe lângă apă, de care îți spuneam mai sus, sucurile naturale, în special cele de portocale sau cele de roșii, aduc un aport crescut de vitamina A, B și C în organism. Când corpul este puternic deshidratat suferă de lipsă acestor vitamine importante. Stai departe însă de sucul de grepfrut deoarece îți va accentua starea de greață.
6. Relaxează-te cu o baie fierbinte. Pe lângă dietă, corpul are nevoie și de relaxare ca să-și revină. Umple-ți cada cu apă, iar dacă ai sare de baie folosește-o. Apa caldă îți va micșora temperatura corpului, ceea ce îți va induce și o ușoară stare de somnolență. Și cum ai nevoie mare de odihnă, nu mai sta pe gânduri.
    Bazează-te pe această dietă ca să te pui pe picioare după o noapte de nesomn, iar ca să dormi ca un bebeluș consumă niște alimente mai speciale!

via | www.andreearaicu.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.