Здоровье и красота
396

Cartofii prăjiți pot fi mâncați și fără să te îngrași

      Știm că nu sunt sănătoși și totuși, adesea, nu ne putem abține să nu-i mâncăm. Este vorba de mâncarea veșnic interzisă: cartofii prăjiți. Însă cele mai recente studii arată că nu sunt chiar atât de dăunători pe cât ne-a făcut societatea contemporană să credem.
      Iată la ce trebuie să fim atenti dacă voim să mâncăm cartofi prăjiți mai sănătoși!
       Cercetătorii de la Universitatea Harvard au descoperit că persoanele care au mâncat mai multe produse care conțin cartofi (chips-uri, în special) au asimilat 450 de grame într-un an, în timp ce băuturile dulci contribuie la creșterea în greutate cu ceva mai puțin. Cu douăzeci de ani în urmă, o porție de cartofi prăjiti avea aproximativ 210 calorii. În prezent, o portie de 200 de grame de cartofi are 650 de calorii. De fapt, cartofii prăjiti și alte mâncăruri care conțin cartofi par să contribuie direct la creșterea în greutate, potrivit unui studiu realizat la Harvard.
    Lăsând la o parte caloriile, cartofii prăjiți sunt, de asemenea, bogați în sodiu și grăsimi, din cauza uleiului folosit la prăjire, Huffington Post prezintă câteva modalități prin care consumul de cartofi prăjiți este mai puțin dăunător.
 
Încercați o alternativă sănătoasă a cartofilor obișnuiți
     Cartofii au dobândit o reputație negativă, dar, de fapt, ei se află în topul celor mai sănătoase alimente, datorită amestecului complex de carbohidrați, vitamine și fibre. În acest sens, nutriționiștii recomandă cartofii dulci, fiind nu doar gustoși, ci și extrem de sănătoși. Forma alungită la unul dintre capete este ceea ce-i diferențiază de cartofii obișnuiți. Ei sunt bogați în betacaroten, antioxidanți, vitamina C, dar și alte substanțe benefice pentru sănătate.
 
 
Micșorează cantitatea
     Este binecunsocut principiul „totul cu moderație”, dar este ușor să depășiți limitele moderației. Există o mare diferenţă între a consuma o mică porție de cartofi prăjiți şi de a comanda cea mai mare porție din meniu. De exemplu, în restaurantele McDonald’s, un meniu mediu conține un numar de 380 de calorii și 19 grame de grăsime, în timp ce un meniu pentru copii conține 100 de calorii și cinci grame de grăsime.
 
 
Împarte cu ceilalți
     Când vine vorba de alimente prăjite, cu cât mănânci mai puțin, cu atât mai bine, este sfatul nutritionistului Gayl Canfield. Pentru a mânca mai puțin este indicat să împarți porția cu cei din jur.

 

Atenție la uleiuri
    Pe lângă faptul că uleiul de arahide este cel mai bun în prepararea fripturilor, el este recomandat și pentru scăderea colesterolului din sânge. Folosit la prăjirea cartofilor, va rezulta o porție mai sănătoasă, datorită punctului foarte înalt de ardere și al gustului neutru. Savurați mâncarea. Cu cât mănânci mai încet, cu atât te saturi mai repede, pentru că astfel creierul are timp să înregistreze când organismul nu mai are nevoie de hrană.
 
 
Coaceți sau fierbeți mâcarea
    Cartofii copți sau fierți sunt mult mai benefici pentru sănătate decât cei prăjiți.Cartofii tăiați în felii groase și presărați cu ierburi aromate nu îngrașă și reprezintă o sursă excepțională de vitamine și carbohidrați sănătoși, care protejează împotriva bolilor cardiovasculare.

via | www.lyla.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.