Здоровье и красота
543

Sănătatea pielii

      Știați căpielea este cel mai mare organ al trupului nostrum? Greutatea lui reprezintăaproximativ 16% din cea a întregului corp și, pe lângăfaptul căprotejeazădelicat structurile interne, pielea ajutăcolonul, plămânii și rinichii la eliminarea reziduurilor. Sănătatea pielii poate fi afectatăde mulți factori, printre care ereditatea, vârsta, clima, poluarea, dieta, nivelul de stres și fluctuațiile hormonale. Ce este necesar de făcut  pentru a avea o pile sănătoasă?
 

 

 
1. Este necesar ca să beți multă apă curată, filtrată — cel puțin 6-8 pahare pe zi; s-ar putea să aveți nevoie de mai mult în zilele toride de vară sau atunci cînd faceți exerciții fizice. O cantitate adecvată de apă este esențială pentru a avea o piele hidratată și pentru a elimina toxinele prin intermediul rinichilor și al colonului. 

2. Includeți multe fibre în dieta dumneavoastră. Acestea vă reglează tractul intestinal și intensifică eliminarea reziduurilor din organism. Unele persoane cu afecțiuni ale pielii suferă de constipație, pentru că nu se hrănesc cu alimente care conțin fibre. 

3. Antioxidanții din vitamina A (roșiile, morcovii, cartofii dulci, pepenii și caisile) combat radicalii liberi care pot duce la îmbătrânirea premature a pielii și la boli.

4. Asociați corect alimentele. Consumând proteinele și carbohidrații la mese diferite veți preveni procesul nedorit al fermentației din colon și veți mări absorbția substanțelor nutritive în sânge. 

5. Pielea uscată și cu tendințe la exfoliere poate semnala insuficiența de acizi grași esențiali, care se găsesc în unii pești, semințe, alune și uleiuri.  Piele sănătoasă ar trebui să conțină în jur de 15% acizi grași, așa încât consumați săptămânal minimum patru porții de alimente bogate în acizi grași. Vă puteți asigura aceste grasimi consumând cereale integrale, semințe, nuci, boabe de soia, legume cu frunze de culoare verde-închis, uleiuri presate la rece (în special de in, dovleac, floarea-soarelui, susan și șofran) și pește gras, precum sardinele, macroul și somonul (dar nu de crescătorie). 

6. Când vă treziți, începeți ziua cu o curătare de dimineața minimală. Aceasta înseamnă să beți un pahar cu apă caldă. Continuați cu o cană de ceai de urzică sau apă fierbinte cu o lămâie proaspată stoarsă în ea. 

7. Evitați consumul de cafea, tutun și alcool în exces, acestea ducând la eliminarea lichidelor, respectiv a umidității din organism. 

8. Renunțați la sarea de bucătarie. Prezentă în sistemul dumneavoastră a sodiului în exces conferă pielii un aspect umflat, pufos. Încercați să consumați semințe de țelină, alge marine, sos de soia fără sare sau multe dintre produsele naturale fără sare. De asemenea, evitați pe cât posibil felurile de mâncare foarte condimentate. 

9. Reduceți consumul de alimente care îngreunează organismul: cele mai rele sunt carnea roșie, produsele lactate, alimentele rafinate, cele prăjite sau care conțin uleiuri sau grăsimi hidrogenate. 

10. De trei ori pe săptămâna, aplicați pe față (sau pe orice altă parte a corpului) miere. Mențineți-o pe piele timp de aproximativ 30 de minute. Apoi clătiți cu apă caldă. Veți fi uimiți de minunatele rezultate ale acestei metode simple. Pielea va rămâne catifelată, moale, tânără și bine hrănită. 

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.