Здоровье и красота
530

Meditația ca practică spirituală


          În prezent,  meditația  este folosită ca tehnică de îmbunătățire a sănătății mentale, iar ședințele de meditație sunt adesea tratate precum ședințe de relaxare și alungare a stresului.
         Ședințele de meditație sunt atent supravegheate de către un instructor îndrumător. Potrivit specialiștilor, cele mai bune momente pentru meditație sunt dimineața și seara. 

          Patul nu este cel mai bun loc pentru meditație, ci trebuie să cauți un loc deschis și linistit. Ședințele durează 15 minute, iar în zilele libere ele pot fi prelungite la 30 de minute și chiar câteva ore.

          În funcție de tipul de personalitate sau scopul ședințelor de meditație, poți alege din mai multe tehnici, folosite în scopul de a elibera tensiunea mentală și afectivă.


Meditația taoistă

         Detașarea este cea mai importantă pentru meditația taoistă. Calmarea minții și a trupului sunt doar două dintre scopurile acestei tehnici, realizate prin abandonarea totală a problemelor cotidiene și detașarea de concret.

           Maeștrii în meditația taoistă recomandă ca incepătorii să fie răbdători în primele ședințe, pentru că vor descoperi că mintea lor nu va fi cooperantă. 

          Astfel, trecerea de la o anumită stare de spirit la controlul emoțional complet și relaxarea corporală ulterioară sunt etapele acestui tip de meditație. 

        În timpul ședințelor, te poți așeza pe o pernă sau un scaun cu spătar confortabil. Începutul ședinței de meditație constă în atingerea stării de concentrare. Te poți ajuta în acest sens de flacăra unei lumânări. 

       Muzică de fond este una de relaxare, fără versuri. Reglarea respirației este foarte importantă și orice ședință va începe cu acest lucru. După câteva minute în care respirația va fi controlată în totalitate, vei intra în starea de meditație.


Meditația Zen

         Este indicată persoanelor pesimiste, care au atacuri de panică sau suferă de depresii. Starea de visare este cea la care se ajunge practicînd meditația Zen.

          Calmarea minții este principalul scop al ședințelor, iar armonia corporală și mentală vor fi atinse după doar câteva ore de meditație. Persoanele care optează pentru tehnicile Zen sunt introvertite și se cunosc foarte bine. 

         Poziția corpului va fi direct pe podea, în șezut și cu picioarele încrucișate. O altă poziție care se poate adopta în tehnica Zen este cea în genunchi, cu picioarele sub șezut, sprijinite în degetele de la picioare.

         În timpul ședințelor, gura este închisă, iar înghițirea și salivația abundentă vor fi evitate. Ochii vor fixa în podea un punct, pentru atingerea stărilor de concentrare. Mâinile vor fi alăturate, pentru ca energia să nu fie eliberată. 

         Ședințele de Zen sunt fără o țintă precisă, iar libertatea gândului este cea mai importantă. 


Meditația Reiki

          Gassho este stilul de concentrare care stă la baza meditației Reiki. Cuvântul înseamnă «două mâini împreunate», iar tehnica este chiar aceasta, a mâinilor așezate în poziția de rugăciune.

          «Rugăciunile» Gassho vor fi făcute în fiecare dimineață și seară, pentru eliberarea tensiunii acumulate în timpul zilei și obținerea stării de relaxare necesare reincărcării bateriilor pentru a doua zi.

        Încearcă să conștientizezi poziția mâinilor și fixează un punct pentru privirea ta. Dacă nu te poți detașa de problemele personale, încearcă să te concentrezi asupra degetului mijlociu, pe care îl vei mișca încet în linie dreapta. 

            După doar 15 minute, vei observa că simpla așezare a mâinilor în poziție de rugăciune reprezintă o tehnică eficientă pentru sănătatea mentala și corporală.



Ședințele de Yoga

           Yoga este cea mai complexă și completă tehnică de meditație. 

Numeroasele studii care au analizat beneficiile ședințelor de yoga au arătat că acest tip de meditație este una din cheile longevității și înțelegerii personale.

      
Exercițiile de yoga îmbunătățesc sistemul nervos, endocrin și circulator. Anumite tehnici de yoga sunt folosite pentru atingerea maturității și înțelepciunii. Acest tip de meditație alungă stresul și întărește sistemul imunitar.

      Pozițiile specifice, în care întreaga energie corporală este folosită pentru întărirea organismului, sau tehnicile de respirație care au scopul de a oxigena creierul sunt cele mai importante beneficii ale ședințelor de yoga.

             Ele durează de la o oră până la trei, iar exercițiile fizice nu sunt realizate încet, precum în celelalte tipuri de meditație, ci rapid, prin acumulare de energie. Astfel, toți mușchii vor fi lucrați, iar organismul își va recăpăta vitalitatea. 

2 комментария

avatar
комментарий был удален
avatar
Mersi. Mai multe tehnici pot fi gasite in una din cartile «Мудры и Мантры», И-Шен. Smile
+1
:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.