Здоровье и красота
841

Magneziul în alimentație

            Relația dintre modul nostru  de alimentație și sănătatea noastră, este mai strîns decît se crede de obicei.  Alimentația corectă este un factor important legat atît  de sănătatea fizică, cît și de sănătatea mentală și morală.  La rîndul său succesul nostru în viață depinde de acestă sănătate.  Puțini sunt dintre acei ce se gîndesc ce mînîncă, pentru ce, și dacă este suficient.

   Astăzi vreau să vorbim despre magneziu, un element  indispensabil funcționării eficiente a sistemului nervos, a mușchilor și a numeroase  enzime.  Acesta participă la funcționarea a mai mult de 300 de enzime vitale, avînd astfel un rol însemnat în metabolismul glucidelor,  lipidelor,  acizilor nucleici și proteinelor, precum și în procesele de energo-geneză. De asemenea, magneziul intervine în sinteza proteică permitînd  ADN-ului și ARN-ului să-și joace rolul.
            Magneziul și calciu,  doua minerale indispensabile organismului, necesare păstrării sănătății oaselor și a danturii, funcționării optime a aparatului cardiovascular, a sistemului nervos și a musculaturii. Magneziul este necesar  pentru asimilarea mai bună a calciului. Raportul dintre cele doua minerale este deosebit de important și este ideal în proporția de 2:1.
 
           Sursele principale de magneziu suntpuțin reprezentate în alimentația de zi cu zi. Tehnica de tratare a apei potabile de la robinet, spre exemplu, duce la o scădere a concentrației sărurilor de calciu și magneziu, astfel majoritatea dintre noi primim o cantitate  mai mică sau mai mare de magneziu. Este foarte greu să ne acoperim aportul necesar de magneziu. Magneziul este   un ion intracelular și   se absoarbe relativ greu în organismul nostru. În cazul în care nu este absorbit, Magneziul are tendința de a atrage apa din celulele intestinale provocînd astfel un eventual deranjament intestinal. Așa că bine analizați înainte de al primi în formă de pastile.
 
     Substanțele diuretice și alcoolul   sporesc volumul eliminărilor  urinare de magneziu. Sursele naturale de magneziu sunt semințele oleaginoase, zarzavaturile și apele dure. Îngrășămintele chimice scad cantitatea de magneziu din sol și, ca urmare, reduc și conținutul de magneziu al alimentelor.
 
      Necesitățile de magneziu suntmult mai ridicate pentru persoanele ce practică sportul, în jurul valorilor de 350 mg la bărbați și 300 mg la femei (pe zi), în cazul unor antrenamente intense poate ajunge pîna la 30% din această valoare. Deși este prezent în multe alimente, magneziul se întîlnește în general în cantitîți mici. Conform părerii multor nutriționiști, necesarul zilnic de magneziu nu poate fi asimilat dintr-un singur fel de mîncare. Ideal este să consumam zilnic cinci feluri de fructe și legume, precum și multe cereale, care pot asigura doza zilnică adecvată de magneziu.
 
      Astfel, conform studiilor medicale, pentru o persoană de 68 kg cantitatea necesară  este de 550 mg/zi. Această valoare ridicată previne crampele musculare.
Magneziul poate fi găsit în mai multe alimente, precum:
 
— ciocolata cu lapte(58 mg/100 g);
— ciocolată amaruie (107 mg/100 g);
— nuci proaspete (132 mg/100 g);
— alune uscate (150 mg/100 g);
— migdale uscate (154 mg/100 g);
— fasole uscate (150 mg/100 g);
— făină integrală (140 mg/100 g);
— orez integral (157 mg/100 g);
— spanac (80 mg/ 125 g);
— unt de arahide (50 mg / 2 lingurițe);
-lapte degresat (40 mg / 1 cană).
 

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.