Экономика и финансы
491

De ce nu reusesti sa te angajezi.



Angajatorii ăştia „vor numai oameni cu experienţă, care să fie loiali şi conştiincioşi, şi să lucreze dacă se poate pe două parale. Ăsta este un lucru pe care îl aud într-o formă sau alta extrem de des, şi cu care cel puţin până la un punct sunt de acord.

Dar asta nu este explicaţia pentru faptul că nu reuşeşti să te angajezi.

Da, o mare parte din angajatori îşi doresc angajaţi care produc cât mai mult şi cer cât mai puţin. Sunt entităţi focalizate în principal pe maximizarea profitului; ce te aștepți?

Pe de altă parte, este un lucru pe care este esenţial să-l conştientizezi: este o mare diferenţă dintre ceea ce un angajator vrea şi ce poate să obţină.

Realitatea este că orice angajat foarte competent şi valoros, şi care realizează asta, va fii foarte pretenţios. Va cere un salariu mare, va cere atenţie, va avea nevoi speciale, şi nu va accepta mai nimic sub standardele sale. Asta dacă nu cumva este foarte fraier, ceea ce e puţin probabil.

Iar o companie, dacă vrea să obţină şi să păstreze un astfel de angajat, va trebui să-i facă pe plac. Pentru că sunt foarte puţini astfel de angajaţi şi lupta pentru ei este mare.

Aşadar, angajaţii cu care merg cu adevărat aceste jocuri de-a «oferă-i un salariu mizer şi pune-l să facă munca a 4 oameni» sunt aceia care nu au valoare mare pentru companie şi sunt uşor de înlocuit. Dacă eşti în această categorie, sigur, este greu să găseşti un job bun.

Spus astfel, cel mai bun lucru pe care-l poţi face este să devii foarte valoros ca angajat (real sau potenţial). Dacă eşti un astfel de angajat şi poţi să demonstrezi asta, atunci angajatorul are mai multă nevoie de tine decât tu de el. Şi balanţa puterii se inversează.

Cel mai probabil, în acest moment nu eşti în această situaţie. Şi nu este nimic în neregulă cu asta. Cu toţi am fost neştiutori şi incompetenţi la un moment dat, şi nu prea am avut ce motive să-i dăm unui angajator de top pentru a ne angaja.

Poate că eşti la început de carieră şi tot ce ai este o diplomă pe care o mai au câteva zeci de mii de oameni. Sau poate că până acum ai lucrat în joburi simple şi repetitive, unde nu te-ai dezvoltat şi nu ai învăţat nimic prea valoros.

Înţeleg. Cel mai important în acest moment este să schimbi această situaţie şi să îţi creşti valoarea ca angajat.

Cum faci asta? Făcând două lucruri foarte importante.
Primul lucru este să ţinteşti joburi care mai presus de orice, îţi permit să înveţi ceva util.

Este mai bine să alegi un job în care lucrezi mai mult, în care salariul nu este foarte mare, sau într-o companie care nu este cunoscută dacă ai o oportunitate reală de învăţare în acesta.

Când vei deveni un angajat super-competent şi valoros, îţi vei permite să ceri un salariu monstru, maşina de birou de lux ş.a.m.d. Şi le vei primi, pentru că ei ce să oferi la schimb: rezultate remarcabile ca angajat. Însă ai nevoie să te dezvolţi ca să ajungi acolo. Deci până acolo, învăţarea este prioritatea.

Celălalt lucru important este să abordezi dezvoltarea profesională gradual.
Asta înseamnă că ţinteşti un job care este pe măsura abilităților tale reale de acum, nu a idealurilor tale. După ceva timp petrecut acolo în care ţi-ai dezvoltat abilitățile, încerci să urci un pic mai sus. Fie în compania unde lucrezi deja, fie în altă companie.

Înveţi ceva şi acolo, apoi încerci să urci şi mai sus. Şi tot aşa, prin paşi mici şi deşi, ajungi în vârf în domeniul tău profesional.

De pildă, dacă vrei să ajungi un profesionist de top în marketing dar ai zero experienţă, este posibil să fie nevoie să începi cu câteva luni de voluntariat în funcţia de marketing într-un ONG.

Cu experienţa acumulată pe care o pui în CV poţi accesa un job plătit de asistent de marketing într-o firmă medie. Apoi poţi folosi acea experienţă pentru a obţine un job de asistent de marketing într-o companie mare. Acolo devii apoi marketing executive, apoi marketing specialist, apoi poate chiar marketing manager.

Cam aşa are loc dezvoltarea profesională în mod real. Dacă doar presupui ca meriţi un job de specialist de marketing pentru că ai o diplomă in domeniu şi deci la astfel de joburi aplici, ţinteşti deja prea sus. Vei ajunge şi acolo, şi posibil mult peste, însă printr-un proces gradual.

Viitorul tău profesional este în mâinile tale. Cu aşteptări îndrăzneşte dar realiste şi o bună înţelegere a dinamicii pieţei locurilor de muncă, combinate cu perseverenţă şi planificare, poţi face lucruri mari în carieră.

Ca şi coach, văd oameni de tot felul făcând asta în mod regulat. Şi nimic nu-i deosebeşte de tine în afară de mentalitate şi acţiuni. Ce ei pot face, şi tu poţi.
Succes!

via | http://www.ejobs.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.