Разное
153

Alimente ce conţin zahăr ascuns (+ alternative sănătoase)


Chiar dacă e greu de crezut, există o serie de alimente care conțin zahăr ascuns, pe care le cumpărăm zilnic. Iată cu ce le putem înlocui!

Ştim bine că zahărul nu este tocmai cel mai bun prieten al nostru. Chiar Organizaţia Mondială a Sănătăţii ne recomandă să nu depăşim 50 de grame de zahăr pe zi (25 de grame pe zi fiind varianta optimă de consum).

De aceea, să eliminăm dulciurile din meniul nostru zilnic pare a fi cea mai bună variantă. Dar ce ne facem cu acel zahăr ascuns pe care îl găsim în alimente care nu au legătură cu deserturile?

Zahărul nu este numai în deserturi, cum s-ar crede, ci şi în alte alimente la care nu te-ai fi gândit. În plus, zahărul apare din ce în ce mai des camuflat de alte denumiri pe etichetele produselor alimentare: glucoză, lactoză, sucroză, fructoză, dextroză, maltrodextrina, maltoză, galactoză, caramel sau sirop de porumb, care ne induc în eroare deoarece nu poartă explicit numele de „zahăr”. Haideţi să vedem care sunt alimentele cu zahăr ascuns şi care sunt alternativele de consum!

1. Sos de roşii

Sosul de roşii e aproape nelipsit din toate bucătăriile şi e unul dintre alimentele care se combină grozav de bine cu o multitudine de alte ingrediente, creând gusturi delicioase.

Dar foarte multe sosuri de roşii, fie că sunt sub formă de suc simplu, ketchup, pastă diluată de tomate sau bulion dens, conţin şi zahăr, în cantităţi deloc de neglijat. Ca fapt divers, numai o linguriţă de ketchup clasic conţine patru grame de zahăr.

Alternativa: Ştiu că e greu, dar n-ar fi rău să vă pregătiţi în casă propriul sos de roşii.

2. Iaurt cu fructe

Poate că iaurtul nu are zahăr în el, dar fructele pe care le conţine sunt pline de zahăr. Unele sunt aproape scoase din dulceaţă. Uneori, cantitatea de zahăr ajunge şi la 20 de grame per cutiuţă de iaurt.

Alternativa: Iaurt simplu pe care îl puteţi voi amesteca cu fructe proaspete sau cu dulceaţă fără zahăr, care chiar există. Dacă mergeţi pe mâna fructelor de pădure, puteţi adăuga o linguriţă de îndulcitor natural, cu indice glicemic zero, care va potenţa delicat gustul fructelor.

3. Cereale

Sunt colorate, cu ambalaje care mai de care mai atrăgătoare, au şi cadouri ataşate, încât niciun părinte nu prea poate rezista să nu le aşeze în coşul de cumpărături.

Dar, chiar dacă găsiţi unele pe care nu scrie că ar avea zahăr, cerealele conţin la rândul lor mult zahăr ce apare sub diverse denumiri. Adăugăm la asta fructe confiate sau deshidratate, pline de zahăr, iar imaginea e completă.

Alternativa: Cerealele integrale care nu conţin fructe confiate sau deshidratate sau cereale pe a căror etichetă scrie, într-adevăr, că nu au zahăr, dar nici alţi îndulcitori.

4. Pâine

Puţine produse de panificaţie de astăzi sunt cu adevărat curate şi nu conţin amelioratori, conservanţi, stabilizatori de aromă şi alte născociri chimice. Printre aceste adaosuri se găseşte şi zahărul, ce apare cu diferite nume şi care poate fi şi unul dintre motivele pentru care, uneori, nu te mai poţi opri din mâncat pâine.

Alternativa: Investiţi într-o maşină de pâine care poate să vă scoată din impas la acest capitol sau cumpăraţi pâine din surse sigure sau de la mici producători care înţeleg noţiunea de produs simplu, sănătos şi bun. Dacă pâinea are şi maia, în loc de drojdie, cu atât mai bine!

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.