Разное
712

Studiu : o ora de televizor creşte cu 50% probabilitatea copiilor de a pofti la băuturi carbogazoase



Televiziunea are o proastă reputaţie printre cei preocupaţi de sănătate, şi pentru bune motive. Acest dispozitiv “neutru” de difuzare a informaţiilor, care ar putea fi utilizat pentru a îmbogăţi cultura planetei, a fost timp îndelungat folosit de către corporaţiile egoiste pentru a promova produse nesănătoase şi valori toxice. Nicăieri nu este mai evident acest lucru, decât în lumea reclamelor, unde aproape orice aliment nenatural imaginabil a fost vândut familiilor ca dezirabil şi produs alimentar integral.

Dată fiind agresivitatea cu care aceste produse sunt forţate asupra familiilor noastre, nu este surprinzător că încep să apară tot mai multe studii care fac legătură între expunerea la televizor şi modele de comportament nedezirabile în ce priveşte mâncatul şi băutul. Ultimul dintre aceste studii, publicat în ediţia din aprilie 2013 a Jurnalului Internaţional de Sănătate Publică, a dovedit o corelare evidentă, dar importanţa, între timpul de tele-vizionare şi consumul de băuturi carbogazoase la copii.

Pentru studiu, echipa de cercetare – condusă de Stana Olafsdottir de la University of Gothenburg din Suedia – a evaluat obiceiurile de dietă alimentară şi cele de tele-vizionare a 1 733 de copii suedezi între doi şi patru ani. O mare cantitate de informaţie a provenit direct de la părinţii copiilor, cărora li s-a cerut să completeze chestionare detaliate despre stilul de viata al copiilor lor.

Datele au revelat că aproximativ unul din şapte părinţi au încercat în mod activ să limiteze expunerea copiilor la reclamele TV, şi că respectivii copii ai acestor părinţi aveau cele mai mici şanse de a pofti la băuturi carbogazoase şi la alte băuturi zaharate. Copiii care au fost expuşi puternic la tele-vizionare, au cerut frecvent – şi au consumat – mari cantităţi de băuturi carbogazoase.

“Copiii care au privit mai mult la TV aveau o mai mare tendinţă de a bea aceste băuturi”, a spus Olafsdottir. “De fapt, fiecare oră suplimentară în faţa TV-ului sporea probabilitatea consumului regulat cu 50%. O legătură similară a fost găsită şi pentru timpul total petrecut în faţa ecranului.”

Într-un studiu de monitorizare, echipa lui Olafsdottir a mai descoperit “o legătura clară” între expunerea copiilor la reclamele la alimente de la televizor şi probabilitatea consumului regulat de băuturi îndulcite.

“Aceste rezultate întăresc presupunerea că este posibil să se înfluenţeze obiceiurile de consum alimentar ale copiilor prin obiceiurile lor de vizionare TV”, au concluzionat autorii studiului.

via | viataverdeviu.ro

0 комментариев

:) :( ;) :o O:-) (muscle) (bee) :-D :-P :-$ (bye) (clap) (crazy) (curtsey) (dance) ]:-> 8-) (drink) (friend) (blum) :`( (hide) (rose) (y) <3 (help) :* (zzz) (music) (no) (party) (popcorn) (preved) (punish) (rofl) (rtfm) (tease) (thanks) :o

Оставить комментарий

Комментировать при помощи:
Только зарегистрированные и авторизованные пользователи могут оставлять комментарии.